ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان

رئیس موسسه قرآنی روشندلان گفت: متخصصان یک شرکت دانش بنیان دستگاه چاپگر خط بریل ساخته اند که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چاپگر بریل منطقه است.

رئیس موسسه قرآنی روشندلان  با اشاره به ساخت چاپگر خط بریل به همت متخصصان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان گفت:  شرکت دانش‌بنیان به درخواست ما در مدت دو سال موفق به ساخت این چاپگر شد، این در حالی است که تا قبل از دهه ۹۰، همه چاپگر‌های خط بریل در کشور وارداتی بود.


سیدمرتضی نیکزاد افزود:  محققان جوان از تحریم به‌عنوان یک فرصت استفاده کردند و دستگاه چاپگر خط بریل ساختند که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چاپگر بریل منطقه است و هم‌اکنون ۴۰ مرکز ویژه نابینایان در کشور از این چاپگر بریل ایرانی استفاده می‌کنند.


او گفت:  با ساخت این چاپگر، به کشور‌های غربی وابستگی نداریم، امکانات و تجهیزات دستگاه چاپگر بریل ایرانی مطلوب‌تر از نمونه خارجی است.


نیکزاد بیان داشت: با این چاپگر می‌توان تمام اشکال هندسی، نقشه‌های جغرافیایی را به شکل برجسته چاپ کنیم تا دانش‌آموزان نابینا از آنها استفاده کنند.


رئیس موسسه قرآنی روشندلان عنوان کرد: مراکز توان‌بخشی باید زمینه آموزش‌های تحرک و جهت‌یابی، مهارت‌های روزمره و بدنی و حرفه آموزی را برای نابینایان فراهم کنند تا زمانی که جذب بازار کار شوند؛ در این راستا سازمان‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی باید زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کنند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.