خواب‌آلودگی مهمترین دلیل تصادفات جاده‌ای قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: خستگی و خواب آلودگی بیشترین سهم تصادفات را در جاده‌های استان قزوین دارد.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به همکاری نیرو‌های جهادی در طرح کنترل و نظارت جاده‌ای گفت: در سال جاری نیرو‌های جهادی همچون سال‌های گذشته به کمک پلیس راه آمدند، در این طرح ۳۶ تیم جهادی در ۱۸ نقطه جاده‌ای استان با اولویت آزادراه‌های استان مستقر شده‌اند.

وی افزود: در سال جدید علاوه بر حضور نیرو‌های جهادی، تخلفات رانندگی نیز توسط نیرو‌های جهادی رصد و پس از بررسی و صحت‌سنجی توسط پلیس اعمال قانون صورت می‌گیرد؛ علاوه بر این تیم‌های پلیس نسبت به متوقف کردن خودرو‌های متخلف در کنار تیم‌های جهادی به صورت ساعتی اقدام می‌کنند.

رجحانی در ادامه با اشاره به تصادفات جاده‌ای یادآور شد: خستگی و خواب آلودگی بیشترین سهم تصادفات را در جاده‌های استان قزوین دارد، بنابراین از رانندگان تقاضا داریم که در طول مسیر و به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا از بروز حوادث برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به طرح کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی حمل مسافر، اضافه کرد: این طرح با مشارکت پلیس راه استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای طرح نوروزی در سطح محور‌های مواصلاتی استان آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح ۲۴ ساعته، علاوه بر سرکشی و نظارت به پایانه‌های مسافربری استان، تیم‌های کنترلی در مقابل پاسگاه‌ها حضور یافته و با تخلفات ناوگان موصوف برخورد می‌کنند.

رجحانی تأکید کرد: همچنین واحد‌های نامحسوس پلیس راه نیز با گشت زنی در سطح آزادراه‌ها به صورت ویژه رفتار رانندگان ناوگان مسافربری را کنترل می‌کنند و با تخلفاتی همچون استفاده از تلفن همراه، حرکت در باند سوم آزادراه‌ها و حرکات پرخطر برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح تاکنون، بیش از ۱۵ هزار دستگاه ناوگان مسافربری کنترل و بیش از ۶ هزار مورد از ناوگان متخلف اعمال قانون شده اند، در این مدت حدود ۳۰ جلد دفترچه اخذ و محدودیت رانندگی برای این دسته از متخلفین اعمال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.