کاهش عرضه نفت سازمان اوپک به بازار در ماه مارس

برآورد‌ها نشان می‌دهد اعضای سازمان اوپک نسبت به ماه گذشته میلادی نفت کمتری به بازار عرضه کرده‌اند.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام موسوم به اوپک بزرگترین کارتل نفتی جهان محسوب می‌شود که نقشی مهم در تنظیم بهای طلای سیاه در بازار انرژی ایفا می‌کند. همین موضوع، گزارش‌ها پیرامون میزان عرضه این کارتل نفتی را برای سرمایه گذاران پراهمیت‌تر می‌سازد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که میزان تولید نفت اوپک در ماه مارس به دلیل کاهش عرضه کشور‌هایی همچون عراق و نیجریه، شاهد کاهش بوده است. 

بر این اساس، میزان عرضه نفت خام سازمان اوپک به بازار در ماه مارس به طور میانگین ۲۶ میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه در روز بوده است که نسبت به ماه فوریه شاهد کاهش ۵۰ هزار بشکه‌ای در روز است. 

بیشترین میزان کاهش عرضه در میان کشور‌های صادر کننده نفت در ماه مارس مربوط به عراق و نیجریه بوده است. عراق نسبت به ماه فوریه ۱۳۰ هزار بشکه در روز نفت کمتری به بازار عرضه کرد. کشور‌های دیگر عضو اوپک شامل عربستان سعودی، کویت، و امارات متحده عربی نیز طی ماه مارس نزدیک به تعهدات خود ذیل توافق کاهش عرضه، نفت تولید کرده بودند. 

کشور‌های عضو کارتل نفتی اوپک پلاس که شامل روسیه نیز می‌شود طی توافقی که در ماه ژانویه به آن دست یافتند خواستار کاهش بیشتر عرضه به بازار برای تنظیم بهای طلای سیاه در بازار جهانی شده بودند. 

قرار است وزرای انرژی کشور‌های عضو کارتل نفتی اوپک پلاس چهارشنبه هفته جاری بار دیگر گردهم آیند، اما انتظار نمی‌رود تصمیمی برای کاهش بیشتر عرضه به بازار گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار