موج محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

کشور‌های منطقه حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق که منجر به شهادت ۷ تن از مستشاران نظامی ایران شد را محکوم کردند.

عصر دیروز دوشنبه ارتش رژیم اسرائیل از سمت منطقه جولان اشغالی به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق ، پایتخت سوریه حمله کرد.  در این حمله، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و سرداران احمد رضا زاهدی و حاجی رحیمی از مستشاران نظامی ایران در سوریه به همراه پنج تن از افسران ایران به شهادت رسیدند.

کشور‌های روسیه، عربستان، قطر، عمان، عراق، اردن، پاکستان، امارات متحده عربی، سوریه، کویت، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، مجمع جهانی بیداری اسلامی، حزب‌الله لبنان و شورای سیاسی یمن حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: حمله به سفارت حمله به خاک ایران است و حمله به سفارت ایران بسیار خطرناک است که می‌تواند منطقه را وارد یک جنگ علنی کند زیرا سفارت ایران قلمرو ایران محسوب می‌شود. وزارت خارجه روسیه نیز این حمله را محکوم و در بیانیه‌ای تاکید کرد که اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل غیرقابل قبول است و حمله به مناطق شهری پرجمعیت که خطر کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان را در پی دارد باید متوقف شود.  

عربستان: حمله به مراکز دیپلماتیک با هر بهانه‌ای مردود است

وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه اعلام کرد که حمله به مراکز دیپلماتیک به هر بهانه‌ای و تحت هر توجیهی مردود است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزارت خارجه عربستان حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، ریاض حمله به مراکز دیپلماتیک که نقض معاهدات بین المللی و اصل مصونیت دیپلماتیک است را به هربهانه‌ای و تحت هر توجیهی مردود می‌داند.

شهیدان زاهدی و حاجی رحیمی

عراق حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

وزارت خارجه عراق اعلام کرد: ما هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق را محکوم و تاکید می‌کنیم که این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی است.

وزارت خارجه عراق با بیان اینکه گسترش چرخه خشونت در منطقه منجر به هرج و مرج و بی ثباتی بیشتر خواهد شد، از جامعه جهانی خواست تا برای توقف کشتار و ویرانی در نوار غزه و ادامه هدف قرار دادن خاک سوریه، اقدام فوری انجام دهند.

درخواست حکیم از جامعه جهانی برای توقف نقض حاکمیت کشور‌ها از سوی رژیم صهیونیستی

سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، از جامعه جهانی خواست تا برای توقف نقض حاکمیت کشور‌ها از سوی این رژیم اقدامی فوری انجام دهند.

وی از جامعه جهانی خواست که برای توقف نقض مکرر حاکمیت کشور‌های دیگر از سوی رژیم صهیونیستی به اقدامی فوری دست زنند.

رئیس جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که این حمله نقض صریح همه عرف‌ها و معاهدات بین‌المللی است که به موجب آنها سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک حریم امن هستند و هیچ طرفی حق ندارد آنها را درگیر منازعات کند.

کویت: شورای امنیت به مسئولیت خود برای حفظ امنیت منطقه عمل کند

 وزارت خارجه کویت بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت خود برای حفظ امنیت منطقه عمل کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، وزارت خارجه کویت حمله به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم و اعلام کرد، این اقدام نقض حاکمیت سوریه و معاهدات و قوانین بین المللی درخصوص مصونیت دیپلماتیک است.

وزارت خارجه کویت همچنین از مجامع بین المللی و شورای امنیت خواست که به مسئولیت خود برای حفظ امنیت و ثبات منطقه عمل کنند.


بیشتر بخوانید:

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق + فیلم


حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

حزب الله: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران بدون مجازات نخواهد ماند

جنبش حزب الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه اعلام کرد که این حمله بدون مجازات نخواهد ماند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه المیادین، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را محکوم و آن را نشانگر تداوم حماقت صهیونیست‌ها دانست.

در این بیانیه ضمن عرض تسلیت به دولت و ملت ایران برای شهادت سردار سرتیپ «محمدرضا زاهدی» و چند مستشار نظامی ایرانی در این حمله، بر تداوم حرکت محور مقاومت تاکید شده است.

حزب الله لبنان افزوده است: ما کاملا معتقد هستیم که خون بی‌گناه این شهدا، باعث عزم بیشتر برای مقاومت و مقابله با دشمن اسرائیلی خواهد شد. مسلماً این جنایت که کنسولگری ایران را هدف قرار داد بدون مجازات و انتقام از دشمن اسرائیلی نخواهد ماند.

انصارالله یمن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را محکوم کرد

 سخنگوی جنبش انصارالله یمن حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه را محکوم کرد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه المسیره، محمد عبدالسلام با بیان اینکه این حمله نقض حاکمیت سوریه و تجاوز آشکار به دو کشور برادر است، تأکید کرد که هدف از این حمله، تلاش مذبوحانه‌ای از سوی اسرائیل است تا تصویری از پیروزی ارائه کند.

وی همچنین گفت که ایران و سوریه به خاطر حمایت از فلسطین، در معرض این حملات قرار می‌گیرند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی: حمله به سفارت ایران بدون حمایت آمریکا صورت نمی‌گیرد

در پی حمله جنایت کارانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران و شهادت چند تن از مستشاران نظامی کشورمان، مجمع جهانی بیداری اسلامی طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام تروریستی شهادت آنان را تبریک و تسلیت گفت.

این مجمع افزود: بی تردید این جنایات بی پاسخ نخواهند ماند و رژیم صهیونیستی در مقابل این حملات سفاکانه پاسخ‌های غیر قابل تصوری دریافت خواهد کرد که قطعا زمان فروپاشی این غده سرطانی را کوتاه خواهد نمود و بی شک دستور دهندگان و حامیان آنها از کاری که کرده اند پشیمان خواهند شد و رژیم جنایتکار صهیونیستی که قطعا در باتلاق غزه به بن‌بست راهبردی رسیده است هر زمان با هر حرکت ضد انسانی بیشتر در این باتلاق فرو خواهد رفت. قطعا خون این شهیدان بزرگ شجره مقاومت را پایه دار‌تر و زوال این رژیم را تسریع خواهد کرد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی شهادت این مجاهدان راه اسلام را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم شریف ایران، خانواده‌های معزز، رزمندگان جبهه مقاومت و تمامی همرزمان و مدافعان حرم اهل بیت (علیهم السلام) تبریک و تسلیت عرض  و عنوان کرد مجاهدت‌های این بزرگان جبهه مقاومت یادآور مردان از جان گذشته صدر اسلام می‌باشد.

کنسولگری ایران در دمشق

قطر و اردن: حمله به کنسولگری ایران نقض آشکار توافق‌نامه‌ها و منشورهای بین‌المللی است

قطر نیز حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد و وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای این حمله را نقض آشکار توافق‌نامه‌ها و منشورهای بین‌المللی و هنجارهای دیپلماتیکی دانست که حمله به مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک را جرم انگاری می‌کند.

وزارت امور خارجه اردن نیز این حمله را محکوم کرد و سفیان القضاه، سخنگوی رسمی این وزارتخانه گفت: هدف قرار دادن کنسولگری نقض جدی قوانین بین المللی و حمله به حریم دیپلماتیک است.

ونزوئلا، کوبا و بولیوی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند

وزارت امور خارجه ونزوئلا ضمن اعلام همبستگی با مردم و دولت‌های ایران و سوریه، حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک و کنسولی ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا اعلام کرد که اقدامات غیرقابل قبول رژیم صهیونیستی خطر تشدید درگیری‌ها را افزایش می‌دهد و به آن وجهه منطقه‌ای می‌بخشد. این حمله که دیروز دوشنبه توسط اشغالگران انجام شد، نقض آشکار حاکمیت سوریه است و همچنین نقض قوانین بین المللی تلقی می‌شود. 

اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی، این تجاوز را محکوم و تاکید کرد که اسرائیل، تروریستی است که به قوانین بین المللی اهمیت نمی‌دهد.

چین حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

 سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، تاکید کرد: امنیت اماکن دیپلماتیک نباید نقض شود.

به گزارش روز سه شنبه سایت وزارت امور خارجه چین، آقای وانگ ونبین در نشست خبری امروز خود افزود: امنیت اماکن دیپلماتیک نباید نقض شود و همچنین حق حاکمیت سوریه، تمامیت ارضی و استقلال این کشور باید محترم شمرده شود.

وی افزود: اوضاع کنونی منطقه خاورمیانه متلاطم و آشفته است و ما با هرگونه اقدامی که به تشدید تنش در این منطقه شود، مخالف هستیم.

قاهره: حمله به کنسولگری ایران در دمشق محکوم است

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم و تاکید کرد: تجاوز به مقر‌های دیپلماتیک با هر توجیهی را نمی‌پذیریم. در این بیانیه همچنین بر لزوم احترام به حاکمیت و استقلال سوریه و مردم این کشور تاکید شده است.

وزارت امور خارجه لبنان نیز این حمله را محکوم و تاکید کرد که هدف قرار دادن مقر‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک نقض قوانین توصیف شده حقوق بین‌الملل و نقض جدی کنوانسیون‌های وین است.

اندونزی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد

به دنبال اقدام تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه، دولت اندونزی امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای، این اقدام اسرائیل را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه اندونزی روز سه شنبه در صفحه ایکس (توئیتر) خود نوشت: اندونزی حمله اسرائیل علیه اماکن دیپلماتیک ایران را قویا محکوم می‌کند. این حمله نقض صریح مقررات بین المللی و منشور سازمان ملل است. این حمله اقدام خطرناک دیگری از سوی اسرائیل است که منجر به تشدید تنش در منطقه خاورمیانه و از بین رفتن امید‌ها برای صلح پایدار می‌شود. این حمله تهدید جدی برای صلح و امنیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
به سوریه هم موشک نقطه زن بدهید تا انهم یک سفارت آمریکا ویک سفارت صهیونیسم را مقا بله به مثل کند یا بلتدیهای جولان رابه آتش بکشند باید بلندیهای جولان را تصرف کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
شلیک موشک میان کاخ سفیدویا قسمتهای مهم وزیر ساختهادر داخ آمریکا وانگلیس تا مزه جنگ را بفهمندویک موشک کاری میان تل آویو ویا جایی که به این کودک کُشی ونسل کُشی پایان داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
باورم نمیشه سپاه اینقدر ضعیف شده باشه
چرا این همه شکست میخورن تو هر نقطه ای؟
این ضعف بزرگ اطلاعاتی و حفاظتی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
اختلاس ها و دزدی از بورس و .... به نظر میرسه سیاست مدارها رو بی غیرت کرده
وگرنه این همه سردار و فرمانده ترور کردن و جرات پاسخ نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
همین 4-5 تا کشور فقط محکوم کردن ؟
حتی ترکیه و باکو هم محکوم نکردن
ایران خیلی منزوی شده و همه میخوان ایران نابود شه
این انتقام نگرفتن ها بقیه کشورها رو تحریک میکنه به ایران ضربه بزنن
اسراییل اینجوری پیش بره میاد وسط تهران هم هر کیو خواست ترور میکنه . چون داره ترس رو تو ایران میبینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
اول محکومیت جهانی و بعد اقدام نظامی بین المللی علیه رژیم تروریستی اسقاطیل به رهبری جبهه مقاومت.. من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
خدایا چقدر دل مان از شهادت عزیزان رزمنده و مدافعان امنیت و حرم آتش بگیره و به درد بیاید
خدایا مظلومیت موج می زند و خونهای مظلومان به ناحق به دست جلادان صهیونیست ریخته می شود و سکوت مجامع جهانی جنایتکاران را گستاخ تر کرده
و می کند .
خدایا خودت آمریکا و اسرائیل را به عذاب الهی گرفتار کن و آنها را از صحفه روزگار محو کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
عقل حکم می کنه ببینیم که این سازمان ملل چه تصمیمی می گیرد (آیا واقعا سازمان ملل هست یا نه) و در صورت بی توجهی و ناکارآمدی سازمان ملل ما خودمون دست بکار شویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
فقط پاسخ موشکی به سفارتهای اسرائیل درمنطقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
همچین نوشته موج محکومیت. اصلا کسی محکوم نکرده همه کف زدن براشون خاک برسرتون که تو دنیا منفورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
خاک تو سر خودت عوضی منفور تدیی و هفت جدت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
آخه لامصب تا کی کوتاه بیایید این همه موشک ساختید 2تا بندازید نوی این یهودیای سگ پرست تیکه تیکه بشند همش میگید پاسخ میدیم پس کی چقدر تحقیر چقدر فشار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
خدا لعنت کنه اسراییل و حامیان اسراییل را خدا خودش پاسخ قوی بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
خون این دلاوران همچون سیل ریشه رژیم کودک کش را از بیخ و بن خواهد کند
گویا دفاع هوایی سوریه مثل سیستم اطلاعات و امنیت و ضد جاسوسی‌اش مثل آبکش هست ،کثافت های کودک کش هر کاری میکنن و هر اطلاعاتی از دمشق دارن یا فقط برای ایران اینطوریه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
شماهیچ توان برخوردی با اسرائیل نخواهید داشت درحد شما نیست .
بهترین کار اصلاح سیاست خارجی وعبور آرام ازبحران خاورمیانه خواهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
لااقل توی نقشه جهان یه نگاه به قدوقواره ایران و اسرائیل بیانداز اونوقت نظر بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
مزدور اسرائیلی وقتی جواب گرفتی با موشک اونوقت دهنت بسته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
عمه منم محکوم کرد چه فایده????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
مزدور اسرائیلی
Iran (Islamic Republic of)
عباس39
۱۰:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
آیا هنوز زمان با خاک یکسان کردن تلاویو و حیفا فرا نرسیده است؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
قطعاً باید پاسخ قوی داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
این حملات باید به سختی پاسخ داده شود
در صورت احتمال مقابله به مثل ایران ، محکوم کردن برخی کشور های عربی ، فقط برای دور نگه داشتن آتش جنگ در خاک خودشان است و الا چرا در شش ماه گذشته که اسرائیل به همه چیزشان تجاوز کرد و سکوت کردند ؟این محکومیت ها از حب علی نیست بلکه از ترس منافع خود است
آخرین اخبار