نشست ناتو بدون وعده مشخص برای کمک به اوکراین برگزار شد

اعضای ناتو در سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی اعلام کردند که امکان ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین را بررسی می‌کنند.

اعضای ائتلاف نظامی ناتو در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این ائتلاف که در بروکسل برگزار شد، موافقت کردند که زرادخانه‌های خود را برای ارسال سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر به اوکراین بررسی کنند. با این همه، هیچ وعده مشخصی از سوی ناتو برای اوکراین اعلام نشد.

به گزارش رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: «متحدان اکنون به عقب برگشته، موجودی‌های خود را بررسی کرده و ارزیابی می‌کنند که آیا راه‌هایی وجود دارد که بتوانند سیستم‌های بیشتری، به‌ویژه پاتریوت‌ها را [به اوکراین] ارائه دهند یا خیر». 

گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی در این مراسم به خبرنگاران گفت: «بزرگترین نبرد‌های ناتو در راه است و ما باید برای آن آماده باشیم».

یکی از مقامات ناتو نیز که نامش فاش نشده در خصوص ادامه روند جنگ اوکراین گفت که روسیه احتمالاً حدود ۳۰ هزار پرسنل نظامی بیشتر استخدام خواهد کرد و می‌تواند خسارات وارده در میدان نبرد را جبران کرده و به حملات خود ادامه دهد. 

مقامات اروپایی نگران آینده ناتو هستند. در میانه ادامه جنگ، احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید نوعی تهدید برای آنان به حساب می‌آید. رئیس جمهور مجارستان ماه گذشته پس از دیدار با ترامپ اعلام کرد که در صورت بازگشت وی به کاخ سفید، آمریکا دیگر برای مبارزه اوکراین با روسیه پولی نخواهد داد. ویکتور اوربان در یک گفتگوی تلویزیونی صراحتا اعلام کرد: «او (ترامپ) یک پنی برای جنگ اوکراین و روسیه خرج نخواهد کرد و بنابراین جنگ پایان خواهد یافت. همانطور که واضح است، اوکراین به تنهایی نمی‌تواند روی پای خود بایستد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۰۵:۱۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
نشست شیاطین علیه شیاطین به حق فاطمه زهرا یه روزی اینها بین خودشان در گیر بشن تا ما مسلمانا یه نفس راحت بکشیم
آخرین اخبار