افزایش ورود وسایل نقلیه به آذربایجان شرقی

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان حدود ۲۱ میلیون و ۲۰ هزار دستگاه بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود چهار درصد افزایش یافت.

 عبدی گفت: در سال گذشته تعداد وسایل نقلیه خروجی از استان آذربایجان شرقی حدود ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو بود که افزایش حدود پنج درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان تردد خودرویی در جاده‌های استان نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود سه درصد افزایش یافت گفت: در سال گذشته بیش از ۳۸۵ میلیون و ۸۸۱ هزار تردد خودرویی در جاده‌های استان ثبت شد در حالی که در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۵ میلیون و ۵۶۵ هزار تردد خودرویی در جاده‌های استان ثبت شده بود.

وی با بیان اینکه ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین تردد خودرو‌ها در جاده‌های مختلف استان را ثبت می‌کنند اظهار کرد: از کل تردد ثبت شده ۱۳ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد وسایل نقلیه سبک است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی پرترددترین جاده‌های استان در سال گذشته را به ترتیب مسیر‌های رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی (باسمنج- تبریز)، ایلخچی-تبریز، تبریز-صوفیان، آذرشهر-ایلخچی، ملکان-بناب و بناب -مراغه اعلام کرد.

عبدی با بیان اینکه در سال گذشته سرعت متوسط خودرو‌ها در جاده‌های استان ۸۵ کیلومتر در ساعت بود افزود: ۱۰ درصد از تردد‌ها با سرعت غیرمجاز و ۱۸درصد نیز با فاصله غیرمجاز خودرو‌ها ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.