پیشرفت ۸۷ درصدی احداث کانال بادین آباد پیرانشهر

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با تکمیل کانال بادین آباد ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب به تونل کانی سیب و سپس دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی عصر دیروز در حاشیه بازدید از کانال بادین آباد و در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۸۷ درصد از پروژه احداث کانال بادین آباد در شهرستان پیرانشهر به اتمام رسیده است که با تکمیل این کانال ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب به سد کانی سیب و سپس به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان افزود: احداث کانال بادین آباد، به عنوان یکی از پروژه‌های مهم احیای دریاچه ارومیه، طی سال‌های گذشته آغاز و در دولت سیزدهم با شتاب بیشتری در حال تکمیل است. 

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ۸۷ درصد این پروژه با اختصاص منابع پیش‌بینی شده به اتمام رسیده، خاطرنشان کرد: از ۴ هزار و ۵۰۰ متر کانال بادین آباد، ۴ هزار و ۱۰۰ متر احداث و ۴۰۰ متر باقی مانده که با برنامه ریزی انجام شده، حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد. 

استاندار آذربایجان‌غربی بهره‌برداری از پروژه، کانال بادین آباد را بخشی از فاز دوم انتقال آب مازاد منطقه عنوان کرد و افزود: با تکمیل کانال بادین آباد، امکان انتقال ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب به کانی سیب فراهم شده و از طریق تونل احداثی در سال ۱۴۰۱، آب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد. 

دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه گفت: اتفاقات خوبی در حوزه سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه انجام شده است و تمرکز کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در این مرحله بر روی حوزه نرم افزاری و مدیریت منابع آبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.