ترافیک سنگین در محور بروجن به لردگان

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: در صبح روز عید فطر، ترافیک در محور ارتباطی بروجن به لردگان سنگین گندمان گزارش شده است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش اظهار داشت: علت افزایش ترافیک در مسیر بروجن به لردگان حوالی گردنه مروارید به گندمان و بیش از ۲ کیلومتر تا بعد از آن، انجام عملیات راهداری که از قبل شروع شده و باز بودن تنها یک خط از این مسیر است.

وی افزود: این محور از جمله محور‌های ترانزیتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که در زمان حاضر افزون بر ماشین‌های سنگین حضور مسافران نیز موجب شده ترافیک در این محور ارتباطی سنگین شود.

سرهنگ نوربخش با اشاره به حضور عوامل پلیس راه و نیرو‌های راهداری در مسیر بروجن به لردگان، اضافه کرد: با توجه به اینکه به دلیل انجام عملیات راهداری عرض این محور ارتباطی کم است رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کنند تا بتوانند بدون حادثه ترافیک پیش رو را پشت سر بگذارند.

وی یادآور شد: افزون بر این مسیر‌های شهرکرد به شلمزار، شهرکرد به سورشجان، مسیر فارسان و کوهرنگ و حاشیه زاینده رود از جمله دیگر محور‌های پرترافیک در چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

سرهنگ نوربخش گفت: با توجه به اینکه براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی روز چهارشنبه بارندگی در همه محور‌های ارتباطی وجود دارد که براین اساس تمام جاده‌های ارتباطی استان لغزنده و رانندگان نسبت به رعایت سرعت مطمئنه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مسافران و رانندگان در این شرایط ملزم به رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی، رانندگی نکردن در زمان خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی و خودداری از استفاده موبایل در هنگام رانندگی هستند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ نوربخش افزود: در استان سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برون شهری اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

وی گفت: امسال، خودرو‌های سواری ۶۵ درصد تصادف‌های در استان هستند و بیشتر تصادف‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

سرهنگ نوربخش ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به عنوان یکی از محور‌های شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار