تاکید آفریقای جنوبی بر وقوع «نسل‌کشی» در غزه

رئیس جمهور آفریقای جنوبی بمباران غزه و آواره کردن و گرسنگی دادن عمدی به فلسطینیان را شاهدی بر وقوع «نسل‌کشی» در این منطقه دانست.

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی می‌گوید فلسطینیان ساکن در نوار غزه، پس از ۷۰ سال «تبعیض، ظلم و آپارتاید» اکنون با «نسل‌کشی» رو به رو هستند.

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: «بمباران بی‌رویه غیرنظامیان از زمین، هوا و دریا اگر نسل‌کشی نباشد پس چیست؟» او همچنین این سوال را مطرح کرد که چگونه جا به جا کردن اجباری و گرسنگی دادن به یک جمعیت نسل کشی محسوب نمی‌شود.

رامافوسا در انتها اشاره کرد که این هفته نسل کشی رواندا ۳۰ ساله می‌شود، اما آفریقای جنوبی این بار در برابر نسل‌کشی که [در غزه] در حال وقوع است سکوت نخواهد کرد و «بدون توجه به نژاد، قومیت و اعتقادات مذهبی و سیاسی قربانیان» دست به عمل خواهد زد.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر سال گذشته علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی دادگستری شکایت برد و آن را به ارتکاب نسل‌کشی متهم کرد. رسیدگی به این شکایت و اعلام رسمی وقوع نسل کشی در غزه ممکن است چند سال زمان ببرد، بنابراین آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه درخواست کرده که تا آن زمان برخی اقدامات موقتی را اتخاذ کند که از جمله آن می‌توان به تعلیق فوری حمله نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار