در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۳۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جناب آقای بهروز محبی نجم‌آبادی دولت اقتصاد را به ارز گره نزده است بله بخش خصوصی که اعظم فعالیتهای ارزی دارد مثل فولادی ها ، مسی ها و سیمانی ها و خودرویی ها و ... با افزایش ارز قیمتهایشان سر به فلک می گذارد. باید خاطر نشان کرد در صورتیکه بالای 80 درصد مواد اولیه داخلی است باز افزایش نرخ بالایی روبرو می شوند و این یعنی تولید کننده ها به ریال تولید می کنند و به دلار می فروشند.
Belgium
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
این دولت نیست که اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره می زنه، این اقنصاد و ارز است که به هم گره خورده اند.
حالا شما بیا هی به مردم بگو قیمت دلار آنی است که تو می گویی. نمیشه که خورد و خوراک خود شما مسئولین دلار باشه اما برای ولی نعمتانتان نسخه ای بپیچین که نه برای اقتصاد است و نه مردم. بلکه یک عده ای این وسط باز ارز نیمایی و یا دولتی و ... بچاپند.
Iran (Islamic Republic of)
به کجا اینچنین شتابان
۰۹:۰۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ما از نانمان تا لباس تنمان تا خودرویی که سوار می شویم تا مسکنی که در آن سکونت داریم ارتباط مستقیم با ارز دارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بایدونباید ما کاشتم سبز نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسی اگر الفبای اقتصاد را بداند چنین حرفی نمی‌زند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
این آقا چیزی از تجارت خارجی میدونه ؟؟؟؟ دو تا سوال در مورد تجارت ازش بکنید بعد نظرش رو در مورد اقتصاد و گره نزدنش به ارز منتشر کنید .یکی نیست بیاد بگه دولت پاش رو از اقتصاد بکشه بیرون .نظارت دولت از سال ۹۷ به بازار ارز فقط ایجاد رانت کرده و بس وگرنه قبل از سال ۱۳۹۷ و بدون سامانه نیما و نظارت بانک مرکزی تجار داشتن کارشون رو می کردن و احدی به دنیال خروج سرمایه نبود و اما با وجود دخالت دولت بود که یه عده فرصت طلب شروع کردن به گرفتن رانت و گرفتن ارز دولتی و نابوی سرمایه های این اب و خاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
"دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند"
این شعار رو فقط و فقط کسی میتونه بگه که سر سوزن از اقتصاد چیزی نمیدونه
آخرین اخبار