آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی از امروز در آذربایجان غربی آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مرحله نخست ۲٠ اثر از سراسر استان به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال و در سایت بارگذاری شد که پس از پایش ۱٠ اثر به مرحله داوری استانی راه یافتند. 

 زهرا آبسوران افزود: امروز شاهد رقابت ۱٠ گروه هنری از شهرستان‌های ارومیه، ماکو، سلماس و مهاباد در دو بخش کانونی و آزاد هستیم که تا عصر هنر خود را به اجرا گذاشته و باهم به رقابت خواهند پرداخت. 

او اظهار کرد: فردا در مراسم اختتامیه جشنواره مذکور ۳ اثر انتخاب و به مرحله کشوری معرفی خواهند شد. 

آبسوران لا بیان اینکه تمامی استان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه مؤظف به برگزاری مرحله استانی جشنواره و معرفی آثار خود هستند؛ خاطرنشان شد: پس از معرفی آثار برگزیده ار استان‌های سراسر کشور، مجدد آثار بررسی و برترین‌ها به مرحله کشوری دعوت خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در ادامه به شعار امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: شعار امسال نوزدهمین جشنواره «صحن خانه ما» نام دارد که شرکت کنندگان هنر‌های نمایشی خود را با موضوعات تربیتی، آزاد، دوستی، ایثار و شهادت، موضوعات مذهبی، دوستی، اتحاد، کار گروهی و حفظ محیط زیست آماده کرده و به اجرا می‌گذارند.

همچنین آبسوران شناسایی استعداد‌های برتر را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: کانون از آثار منتخب، حمایت‌های خاصی در سطح استان و در راستای تولید و اجرا خواهد کرد. 

گفتنی است نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان از امروز به مدت دو روز در محل سالن شهید فرخی با حضور کودکان و نوجوانان علاقمند به هنر نمایشی در حال برگزاری است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.