اوچا:

برای کمک به افغانستان به ۱.۷ میلیارد دلار نیاز داریم

نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان اعلام کرد ۱۲.۳ میلیون کودک در افغانستان به کمک نیاز دارند.

نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان (اوچا) می‌گوید که حدود ۲۳.۷ میلیون تن، از جمله ۱۲.۳ میلیون کودک در افغانستان در سال جاری میلادی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

اوچا در گزارشی وضعیت بشری در افغانستان زیر سلطه طالبان را طی ماه مارچ به بررسی گرفته و نگاشته است که این نهاد برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان به ۱.۷ میلیارد دلار نیاز دارد.

براساس این گزارش، کشورها و نهادهای کمک‌کننده تا کنون تنها ۳۵ درصد از این بودجه را تامین کرده‌اند.

به گفته این نهاد، در ماه مارچ سویدن، امارات متحده عربی و اداره یونیسف بیشترین کمک را به افغانستان ارایه کرده‌اند.

اوچا در این گزارش همچنان وضعیت بشری در افغانستان را وخیم خوانده است.

این نهاد تصریح کرده است در کنار سایر چالش‌ها، بارندگی‌های اخیر در کشور نیز بر زندگی افغان‌ها تاثیر منفی گذاشته است.

بربنیاد این گزارش، تنها در ماه گذشته میلادی یک هزار و ۵۰۰ جریب زمین زارعتی در پی جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف افغانستان از بین رفته و حدود ۵۴۰ خانه هم در هفت ولایت کشور تخریب شده است.

یافته‌های این نهاد نشان می‌دهد که مردم فاریاب، ننگرهار و دایکندی بیشترین آسیب را ناشی از سیلاب‌ها متحمل شده‌اند.

نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان با اشاره به وضعیت شهروندان افغانستان خاطرنشان کرده است در جریان ماه مارچ دست‌کم به ۹۴۸ هزار و ۹۷۵ تن، از جمله ۳۹ هزار و ۲۴۶ کودک در کشور خدمات صحی اساسی ارایه شده است.

براساس اطلاعات اوچا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز طی این مدت به پنج میلیون ۴۳۲ هزار و ۷۸۹ تن در افغانستان که حدود نیم از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، خدمات اولیه صحی و تغذیه ارایه کرده است.

در این گزارش آمده که از ۲۵ تا ۳۱ مارچ، یک هزار و ۴۳۵ مورد مشکوک به بیماری سرخکان و نُه واقعه مرگ ناشی از این بیماری در شش ولایت کشور به ثبت رسیده است.

این در حالی است که چند ماه پیش هم اوچا اعلام کرده بود که در سال جاری میلادی ۲۳.۷ میلیون افغان که ۵۲ درصد آن زنان و دختران‌ هستند، به کمک‌های بشری نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
این عکس واقعاً شرم‌آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
این عکسی است که افغانها در اذهان مردم سایر کشورها از خود به یادگار گذاشته اند