۶۵۰ انشعاب آب غیرمجاز در باغ ویلاهای مشهد جمع‌آوری شد

فرماندار مشهد گفت: پارسال ۶۵۰ انشعاب آب غیر مجاز فقط در باغ ویلاهای اطراف مشهد شناسایی و جمع آوری شد.

محسن داوری روز یکشنبه در دومین جلسه قرارگاه آب شهرستان مشهد گفت: پارسال همچنین چهار هزار انشعاب غیر مجاز در این شهرستان با تکمیل مراحل قانونی، تبدیل به انشعاب مجاز شدند.

وی بیان کرد: براساس گزارش ارائه شده توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد از ابتدای امسال تا لحظه برگزاری دومین جلسه قرارگاه آب در سال ۱۴۰۳ تعداد ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز در بازدیدهای میدانی شناسایی و جمع آوری شده است.

فرماندار مشهد همچنین گفت: موضوع منابع آبی بالادست سدها مهم است و باید مدیریت شود و این موضوع تکلیف شرعی و قانونی مسوولان اجرایی است، بنابراین برخورد با انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در بالادست سدها در دستور کار تمام دستگاه های اجرایی و مرتبط در شهرستان باید قرار گیرد.
وی افزود: تامین آب شهر مشهد از اولویت های اساسی است و این قابل پذیرش نیست، در حالی که مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می پردازند، عده ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز ضمن اجحاف به حق مشترکان مجاز به منابع آبی صدمه بزنند و فقط منافع خود را در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب مواجه هستیم تامین کنند.

داوری با تاکید بر اجرای مصوبات قرارگاه آب مبنی بر برداشت غیرمجاز در بالادست سه سد "ارداک"، "طرق" و "کارده" تصریح کرد: بازدیدهای میدانی در بالادست سدها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلاها ضمن تشکیل پرونده قضایی برخورد جدی خواهد شد.

فرماندار مشهد همچنین تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه های آبرسانی در شهر مشهد تا تابستان پیش رو را ضروری دانست.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای «مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند. حدود یک و نیم میلیون نفر از این تعداد در مناطق روستایی بویژه بافت حاشیه نشین و روستاهای چسبیده به مشهد زندگی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار