۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۴۳ روستای محروم در این استان از آب پایدار و بهداشتی در قالب طرح جهاد آبرسانی برخوردار شدند.

حسین امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرح‌های آبرسانی خراسان رضوی ویژه محرومیت زدایی در قالب جهاد آبرسانی به ۱۲۱ روستا از دی ماه ۱۴۰۰ با اعتبار پنج هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال و جمعیت ۱۰۶ هزار و ۴۵۰ نفر با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است.

او افزود: هم اینک این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی برخوردار است و تاکنون ۴۳ روستا از آب پایدار برخوردار شده‌اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: اجرای خط انتقال به طول ۲۶۶ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۸۱ کیلومتر، احداث مخازن به حجم ۱۰ هزار و ۳۶۰ متر مکعب و حفر ۳۱ حلقه چاه ماشینی و دستی از اقدامات انجام شده است.

امامی بیان کرد: راه اندازی سه هزار و ۴۱۴ فقره انشعابات خانگی، احداث حوضچه‌های خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع به تعداد ۴۸۵ باب، ۱۷ مورد حصارکشی و ایجاد ۱۴ باب اتاقک پمپاژ و کلرزنی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

او تصریح کرد: امیدواریم روستا‌های استان خراسان رضوی با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام رفع تنش، از وضعیت پایدار آبی در سال جدید برخوردار شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: برای تأمین پایدار آب شرب در سال جاری نیز پروژه‌هایی نظیر حفر، تجهیز، جابجایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و احداث و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۶۵ درصد در دست اجرا است.

امامی اظهار کرد: برای تکمیل این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار