۱۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در مشهد شناسایی شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت:۱۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب و محل مصرف غیرمجاز آب در این شهرستان طی یک سال اخیر شناسایی شد.

حسین اسماعیلیان گفت: این انشعابات علاوه بر دامن زدن بر تشدید کم آبی، موجب آلودگی شبکه توزیع آب، کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت اتصال غیراصولی، تضییع حقوق مشترکان قانونمند، افزایش هدر رفت آب و تخریب دستگاه های اندازه گیری آب شده و به مشکلات تأمین آب دامن می زند.

وی اضافه کرد: به منظور مدیریت شبکه توزیع آب، پیمایش مشترکان انجام می شود و در مسیر پیمایش شبکه توزیع، با متخلفان و هرگونه انشعاب غیرمجاز آب، به شدت برخورد می شود.

اسماعیلیان افزود: با توجه به خسارات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از انشعابات غیرمجاز چنانچه این افراد نسبت به قانونی کردن انشعاب خود اقدام نکنند، بدون هیچ بخشودگی مشمول جرایم سنگین مالی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: سامانه تلفنی ۱۲۲ این شرکت نیز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در رابطه با انشعابات غیرمجاز است.

هم اکنون فقط ۶ درصد از حجم ذخیره سدهای تامین کننده آب مشهد دارای آب است که حدود ۱۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار