ضرورت جهانی شدن شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در دستورکار دولتمردان

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در تولید صنایع دستی پیگیری‌های لازم برای جهانی شدن شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در دستور کار قرار گیرد.

فرهاد کیارسی در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در ایران اکسپو ۲۰۲۴، اظهار داشت: نمد یک محصول صادرات‌محور قابل استفاده در خودرو و کالایی قابل مصرف در تولیدات مختلف است.

وی شبکه‌سازی ظرفیت‌های استانی در حوزه محصولات نمدی را ضروری دانست و افزود: تلاش برای ارتقای ساختار حکمرانی و هم‌افزایی در دستور کار قرار دارد.

کیارسی علت اصلی موفق نشدن سیاست‌های صنعتی گذشته را ضعف در آن‌ها اعلام و اضافه کرد: اصلاح ساختار حکمرانی و ارتقای آن به بهبود زنجیره‌های ارزش نیاز دارد.

وی یادآور شد: به‌همین منظور در سطح وزارت کشور ۱۰ موضوع از جمله انرژی خورشید، صنعت نفت، پوشاک، خرما، آبزی‌پروری، بادام، گیاهان دارویی و گردشگری مطرح است.


بیشتر بخوانید


کیارسی اظهار داشت: این رشته‌ها در حوزه‌هایی هستند که آمادگی بیشتر و بهتری دارند تا مداخله‌های توسعه‌ای با نگاه ارتقای زنجیره ارزش در آن ها اتفاق بیفتد.

وی ارتقای زنجیره ارزش تولید در استان‌های مختلف کشور را ضروری دانست و گفت: هدف اصلی وزارت کشور اصلاح ساختار و روابطی است که به‌صورت نامناسبی بین دستگاه‌ها وجود دارد و کارایی لازم را برای پیاده‌سازی سیاست‌های کلان کشور را ایجاد نمی‌کند و این ضعف ساختاری را رقم می‌زند.

کیارسی تاکید کرد: استان‌ها برای تعریف چارچوب و فرایند ۲ زنجیره تولید آزاد گذاشته شده‌اند تا بتوان فرایند‌های اجرایی را پیاده‌سازی کرد، اما هر استان می‌تواند روی مزیت‌های خود با اولویت آب، غذا و محیط زیست نگاه کلانی داشته باشد تا باعث پایداری منابع شود.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ۱۲ اردی‌بهشت‌ماه با حضور بیش از دو هزار شرکت تجاری برای شناخت توانمندی کالا‌های تولیدی ایران در تهران در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار