۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در این استان در راستای پویش «مسیر سبز - ایران پاک» جمع آوری شد.

یوسف یوسفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک گفت: این میزان پسماند و نخاله ساختمانی از اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال جمع آوری شد و در اجرای این طرح ۴۸۰ هکتار از اراضی استان مرکزی پاکسازی شد.

وی بیان کرد: تداوم اینگونه طرح‌ها، راهکار مناسبی برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرده است.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه جاده‌ها، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برعهده بخشداری‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.