۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد

رییس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ باسوادی در استان با هشت دهم درصد افزایش نسبت به پارسال به ۹۸.۸درصد رسیده است.

فریبا زرافشان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پراکندگی و سختگذر بودن روستا‌های استان تاکید کرد: رشد سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد با همت جهادی آموزش دهنده‌ها صورت گرفته است.
 
وی بیان کرد:در سال تحصیلی جاری ۷۲۱ آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
 
رییس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: امسال ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس زیرپوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی هستند.
 
وی رویداد روستای باسواد به عنوان یک ابتکار را از دیگر فعالیت‌ها برای کاهش نرخ بی سوادی ذکر کرد و افزود: با تشکیل شورای سوادیار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی است.
 
زرافشان اجرای طرح "شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا را از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط ذکر کرد و افزود: دولت در کنارسوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد.
 
وی ابراز کرد:طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است.
 
زرافشان خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات علمی و کار با رایانه برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.
 
وی شناسایی، جذب، آموزش و نظارت و ارزشیابی سنین ۱۰ تا ۴۹ را جامعه هدف نهضت سواد آموزی دانست و خاطر نشان کرد:براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، به ۹۲/۸ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.