برپایی نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای در اصفهان

در حاشیه نخستین کنفرانس بین المللی علوم وفنون هسته ای، نمایشگاهی از آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا شد.

رییس انجمن هسته‌ای ایران گفت: در حاشیه این کنفرانس سه روزه، نمایشگاه آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای نیز برپا شده است که نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

جواد کریمی ثابت افزود: انواع رادیو داروها ، تجهیزات زیرساختی تولید ایزوتوپ ها و آخرین یافته های پژوهشی و صنعتی هسته ای حاصل دانش دانشمندان و پژوهشگران هسته ای ایران در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

او با اشاره به حمایت‌های فراوان سازمان انرژی اتمی ایران به‌منظور برگزاری این کنفرانس بین‌المللی افزود: دلیل برگزاری این کنفرانس در اصفهان این است که این شهر دارای ظرفیت بالایی برای موضوعات هسته‌ای است؛ همچنین اصفهان یک شهر تاریخی و جذاب است که تمدنی بسیار تاریخی و قدیمی دارد بنابراین با توجه به این دو مولفه، اصفهان شهری مناسب برای برگزاری این کنفرانس در نظر گرفته شد.

سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف بعد از ظهر امروز در اصفهان آغاز به کار می کند.
۱۰۰ سخنرانی علمی ، ارائه ۴۲۰ مقاله و برگزاری ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه های این رویداد بین المللی است.

این کنفرانس تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار