اولین مدرسه ترافیکی استان کرمانشاه افتتاح شد

شهردار کرمانشاه گفت : تردد و حمل و نقل به خصوص در کلانشهر‌های کشور از مسائل اساسی و ارکان توسعه است و باید توجه داشته باشیم بدون حمل و نقل مناسب و فرهنگ متناسب، توسعه در شهر اتفاق نمی‌افتد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در مراسم افتتاحیه مدرسه ترافیکی گفت : با توجه به رشد جمعیت؛ گسترش شهر‌ها و کلان شهرها، سفر‌های درون شهری افزایش یافته و این مهم ضرورت سفر درون شهری را افزایش می‌دهد لذا برای ایجاد نظم اجتماعی می‌بایست در ابعاد مختلف فعالیت‌های فرهنگی موثری انجام شود.

شهردار کرمانشاه گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، اصلاح و احداث معابر، احداث تفرجگاه‌ها و اقدامات لازم در حوزه عمرانی ترافیک و مهم‌تر از همه گسترش فرهنگ ترافیکی از الزامات توسعه شهری است.

وی افزود: تمام افراد از جمله راکبین موتورسوار، عابرین، رانندگان و همه افرادی که در یک شهر زندگی می‌کنند و شهروند محسوب می‌شوند می‌بایست با فرهنگ ترافیک آشنا شوند؛ دانستن مقررات به کاهش تصادفات از نظر مالی و جانی و در کوتاه کردن سفر بسیار موثر است البته هم اکنون نمی‌توانیم ادعا کنیم که در وضعیت مطلوبی قرار داریم، اما با برنامه ریزی هدفمند در سطوح پایه آموزشی می‌توانیم بستر قانونمندی در حوزه ترافیک شهری را فراهم کنیم.

نوروزی اضافه کرد: با افتتاح مدرسه ترافیک و با همکاری سه نهاد آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و شهرداری در جهت ارتقاء فرهنگ ترافیکی تلاش ویژه‌ای صورت گرفته است به گونه‌ای که با حضور نیروی انتظامی نقاط حادثه خیز را نیز شناسایی کرده ایم و در جهت اصلاح آن هستیم، مدرسه ترافیک مطمئنا پایه و اساس فرهنگ ترافیکی خواهد شد که با آموزش دانش آموزان در حوزه ترافیک و حقوق عامه به وضعیت مطلوبی خواهیم رسید.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به تغییر سبک زندگی انسان‌ها و برای اینکه بتوانیم از تجهیزات و امکانات مناسب که جزئی از سبک زندگی امروز است خوب استفاده کنیم باید از آسیب‌ها در امان باشیم و به تشخیص چگونگی استفاده صحیح از این تجهیزات برسیم لذا عدم آشنایی با تجهیزات امروزی ممکن است آسیب‌های اجتماعی جدیدی را ایجاد کند.

مهدی حاجیان ضمن اشاره به فرهنگ و آموزش ترافیک افزود: آموزش‌های ترافیکی می‌بایست از دوران کودکی آغاز شود به گونه‌ای که کودکان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با حقوق شهروندی آشنا شوند و آموزش‌ها به صورت مستمر و دائمی باشد.

وی تصریح کرد: تصادفات منجر به فوت در استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته متاسفانه رشد داشته است و امسال در جاده‌های استان ۴۸۵ نفر از هم استانی هایمان را از دست دادیم و حدود پنج هزار و ۱۷۰ نفر نیز مجروح شدند و بیش از ۱۱ هزار و ۳۵۰ فقره خسارت مالی خودرو‌ها را داشته ایم که رقم بالایی است و نشان می‌دهد که در این زمینه نیازمند فعالیت‌های جدی هستیم البته ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که روش‌های سنتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی کار ساز نبوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: برای کاهش تصادفات و خسارت‌های مالی و جرحی می‌توان از پتانسیل مردمی به خصوص دانش آموزان استفاده کرد و با آموزش‌های عملی و حضور کودکان در ماشین‌های پلیس آنان را با معضلات ترافیک و قانون‌مداری آشنا کرد و اصول آموزشی و نظم اجتماعی را عملا آموزش می‌بینند و با حقوق عامه نیز آشنا خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از همکاری سه نهاد آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و شهرداری در نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی، گفت: اینکه امروز گرد هم آمدیم که با همکاری به کودکانمان آسیب‌های اجتماعی را در اولین مدرسه ترافیک برای ایجاد فرهنگ سازی در بین دستگاه‌های مختلف آموزش دهیم، نقطه عطفی است.

سلمان محمدی افزود: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راهی جز برگشت به مدارس نداریم و برای مقابله با این آسیب‌ها باید از جزیره‌ای عمل کردن و بخشی نگری پرهیز کنیم.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه ۲۶ هزار همکار فرهنگی و ۳۰ هزار همکار بازنشسته وجود دارد که متولی امر آموزش به ۳۷۰ هزار دانش آموز هستند و بایستی اذعان داشت تفاهم نامه سه جانبه امروز نشان دهنده انسجام و پرهیز از بخشی نگری است و مطمئنا با چنین فعالیت‌هایی در آینده یک شهر زیبا و توسعه یافته خواهیم داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار