مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم قم:

سرای ملاحسین و میدان کهنه قم ساماندهی می‌شود

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم قم از ساماندهی جداره‌های سرای ملاحسین و میدان کهنه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: ۵۰ میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 به نقل از شهرداری قم،علیرضا خاکی، در حاشیه بازدید مدیران استانی و شهری از سرای ملأ حسین، میدان کهنه و مدرسه غیاثیه شهر قم در حاشیه اظهار داشت: میدان کهنه و سرای ملأ حسین یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر محسوب می‌شود و از اهمیت اقتصادی و تجاری خاصی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم قم با بیان اینکه ساماندهی جداره‌های این سرای قدیمی و میدان کهنه در دستور کار و برنامه‌های سال جاری شهرداری قم قرار دارد، ابراز کرد: اجرای آن با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قم انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم در ادامه افزود: سرای ملأ حسین در مجاورت راسته‌بازار و میدان کهنه و در ارتباط با عناصر شاخص تاریخی و مذهبی ازجمله مسجد جامع، مسجد و منار میدان کهنه، مدرسه جهانگیرخان، مدرسه غیاثیه و امامزاده حمزه (ع) قرار دارد که بخشی از یک محور فرهنگی تاریخی بسیار با اهمیت در هسته اصلی شهر قم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی میدان کهنه در ادامه طرح مرمت سرای ملأ حسین، بازار کهنه و بهسازی محور فرهنگی تاریخی مسجد جامع، در احیای این مجموعه بی‌نظیر و ارائه خدمات گردشگری بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار