رئیس اداره نقشه اوقاف زنجان:

۷۵۰۰ رقبه اوقاف زنجان در سامانه جی آی اس ثبت شد

رئیس اداره نقشه و جی ای اس اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه انجام جی ای اس حلقه مفقوده مدیریت وقف است، گفت: ۷۵۰۰ رقبه در این سامانه ثبت شد.

مهدی زنگنه رییس اداره نقشه و جی ای اس اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از ۱۰ سال پیش در سازمان اوقاف کار اتصال اطلاعات و مشخصات املاک و اراضی وقفی به سامانه GIS آغاز شده و طی ۱۰ سال تنها ۵۰۰۰ رقبه در استان متصل شده بود اما از ابتدای امسال با کار فشرده ۲۵۰۰ رقبه نیز متصل شد و تعداد رقبات به ۷۵۰۰ مورد رسید.

رئیس اداره نقشه و جی ای اس اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: به همت اداره بهره وری اقتصادی اوقاف اطلاعات نقشه‌های پایه‌ای که قبلاً از اداره ثبت گرفته شده و آماده بود پس از ثبت در سامانه جی ای اس سازمان اوقاف در پنجره واحد زمین هم بارگذاری می‌شود و در آنجا هم قابل استفاده است و در همپوشانی نقشه‌ها بکار می‌آید، که در نوع خود کار بزرگ و ارزشمندی است.

زنگنه افزود: تسهیل در این کار نتیجه انجام تفاهم با پست و ثبت اسناد و املاک بود که کار بسیار مهمی بود و باعث شد که هزینه‌های انجام این کار برای اوقاف به مراتب کمتر از واگذاری به بخش خصوصی شده و سرعت و کیفیت انجام کار نیز به مراتب بهتر شود

وی ادامه داد: جی آی اس به معنای سامانه اطلاعات تصویری- جغرافیایی است و انجام آن حد و حدود موقوفات را مشخص می‌کند و مشخصات املاک و اراضی وقفی را از حالت کلی و توصیفی خارج کرده و عینیت می‌دهد و تنها در صورت شناخت کامل و داشتن مشخصات بروز و فنی مورد نیاز است که می‌توان موقوفات را به درستی مدیریت کرد و در هنگام نیاز به شناسایی یا سرمایه گذاری و ساخت و ساز، از آن بسیار بهره برد

رئیس اداره نقشه و جی ای اس اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: یک کار تمام مهندسی است و به همت اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه در حال انجام است و یکی از امتیازات این کار این است که رقبات جدید برای موقوفات شناسایی می‌شود.

زنگنه افزود: در سازمان اوقاف نیروی متخصص جی ای اس نداریم در حالی که این سامانه برای مدیریت صحیح و هوشمند موقوفات و رقبات و مدیریت املاک وقفی است و در واقع تکمیل کار اخذ سند رسمی است.

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: در کل کشور یک میلیون پانصد هزار رقبه وقفی داریم که اطلاعات جی ای اس ۳۳ درصد از آنها معادل ۵۰۰ هزار رقبه انجام شده و امید است کار ثبت اطلاعات هشتاد درصد رقبات وقفی کل کشور در یکسال آینده انجام شود و اداره پست و ثبت اسناد هم همکاری خوبی در اجرای این طرح با ما دارند. انجام جی ای اس حلقه مفقوده مدیریت وقف است و تنها در صورت انجام کامل این طرح است که مدیریت بهینه در املاک و اراضی وقفی که یکی از اهداف سازمان اوقاف است امکانپذیر می‌شود.

برچسب ها: اوقاف ، موقوفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.