فعالیت ۴۳ هزار و ۵۱۹ معلم در کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت ۴۳ هزار و ۵۱۹ فرهنگی در استان کرمان، گفت: فرهنگ تکریم معلم باید در جامعه نهادینه شود.

رضا رضایی در مراسم گرامیداشت هفته معلم در منطقه کشکوییه با اشاره به اهمیت کار معلم در جامعه، گفت: یکی از مهم‌ترین عناصر هر جامعه، معلمان و عالمان هستند؛ زیرا فرهنگ‌ آفرینی می‌کنند و موجب هدایت جامعه به سمت صلاح و رستگاری هستند.

وی با بیان اینکه تکریم علم و معلم؛ یعنی تکریم جامعه و اگر جامعه به فرهیختگان خود بها دهد، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت، افزود: خوشبختانه سبک تکریم معلمان متفاوت از دیگر سال‌ها است و نهاد های دولتی و غیر دولتی در این زمینه پیشگام شده اند.

رضایی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در صدر اولویت‌ها باشد، بیان کرد: در برنامه‌ها و اقدامات مختلف باید پیوست متناسب با آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی از پیشکسوتان فرهنگی به عنوان گنجینه های آموزش و پرورش نام برد و بر استفاده از ظرفیت آن ها در فعالیت ها و برنامه های نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ارزش کار معلم و آموزش و پرورش با هیچ مقیاسی قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: کار در آموزش و پرورش تربیت انسان برای ساختن ایران قوی و توانمند است.

وی از شورای آموزش و پرورش، شورای دانشگاه و شورای حوزه به عنوان مهم ترین شورای هر استان و منطقه نام برد و افزود: براساس تاکید آیت الله اعرافی حوزه و دانشگاه نیز باید برای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی در خدمت آموزش و پرورش باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه معلم فرهنگ جامعه را می سازد و همه افراد جامعه مدیون معلم هستند، گفت: تکریم معلم در جامعه الزامی است؛ زیرا قدرشناسی از معلم لازمه نهادینه شدن فرهنگ قدردانی در جامعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش لازمه توسعه و پیشرفت کشور است، افزود: مدرسه حریم و حرمت دارد و باید همه مردم، نهادهای دولتی و غیردولتی نسبت به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی تلاش کنند.

رضایی بیان کرد: خوشبختانه در شرایط کنونی آموزش و پرورش مسأله اول استان است و تعامل، همکاری و مشارکت سایر نهاد های دولتی و غیر دولتی با آموزش و پرورش قابل قدردانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار