کسب رتبه اول کشوری اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان رتبه اول کشوری در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی را کسب کرد.

فرهاد ثنائی گفت: در اولین جلسه بررسی عملکرد واحدهای ثبتی و مدیریت‌های امور اراضی استان‌ها که در ساختمان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، شهرستان‌های اردبیل ، نیر و گرمی از استان اردبیل رتبه‌های اول تا سوم کشوری و شهرستان مشگین‌شهر رتبه هفتم را در بین بیش از ۵۰۰ شهرستان کشور کسب کردند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل با بیش از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و یک میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی از استان‌های برتر کشوری در زمینه تعیین حدود و سنددار اراضی(کاداستر اراضی) به شمار می‌رود و تاکنون بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی و ۲۷ درصد اراضی کشاورزی این استان دارای سند تک برگی شده است.

او وسعت کم قطعات در اراضی کشاورزی، کوهستانی بودن منطقه و تعلل چندین ساله در تعیین تکلیف اراضی خالصه را از جمله مشکلات صدور اسناد اراضی کشاورزی در این استان ذکر کرد.

ثنائی بیان کرد: با وجود این مشکلات، با ارائه راهکارهای مناسب و با همکاری دستگاه‌های ذیربط، جهش و پیشرفت چشمگیری در صدور اسناد اراضی کشاورزی در طی ۱۸ ماه اخیر در این استان حاصل شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.