مدیرکل تعاون اردبیل:

سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در استان اردبیل پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از پرداخت سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای رونق تولید و اشتغال‌زایی در یک سال گذشته در این استان خبر داد.

بهروز رحیم‌زاده اظهار کرد: با وجود همه دشمنی‌ها و شیطنت‌هایی که علیه کشور ما هست، کارگران و کارفرمایان با تلاش شبانه‌روزی خود نمی‌گذارند خللی پیش بیاید و فعالیت‌هایمان را آن چنان که باید تحت تاثیر قرار دهد و به نوعی توطئه‌های آنها را بی‌اثر می‌کنند.

او افزود: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر خود وظیفه می‌داند که نسبت به صیانت از نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل تولید، بهبود فضای کسب و کار، ارتقای بهره‌وری نیروی کار، بهبود فرهنگ کار، تسهیل فرایند‌های آغاز کسب و کار نقش خود را ایفا نماید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در استان خبر داد و گفت: با وجود اینکه سهمیه استان اردبیل در سال گذشته ایجاد ۲۰ هزار و ۵۶ فرصت شغلی بود، دستگاه‌های مربوطه افزون بر ۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کردند که اسناد آن در سامانه رصد بارگذاری شده است.

رحیم‌زاده از رشد حدود ۲ برابری تسهیلات اشتغالزایی در استان خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب مشاغل خانگی به یک هزار و ۵۵۰ تقاضی پرداخت شد و این در حالی است که در سال قبل از آن تنها ۸۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده بود.

او گفت: از محل تبصره ۱۸ نیز ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی شد که پس از تشکیل پرونده در مرحله پرداخت قرار دارد؛ همچنین بر اساس تفاهم‌نامه بین معاونت تعاون و بانک توسعه تعاون، نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی پرداخت می‌شود که الان در مرحله تشکیل پرونده و پرداخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های هفته کار و کارگر امسال در استان اظهار کرد: امسال تلاش کردیم تا برنامه‌ها را با رویکرد متنوع‌تری نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنیم که در این راستا به جای برگزاری یک برنامه متمرکز، برنامه‌های مختلفی با مشارکت کارگران و کارفرمایان در واحد‌های تولیدی برگزار شد.

رحیم‌زاده از برگزاری بیش از ۵۵ برنامه با رویکرد و شعار "مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی" در استان خبر داد و گفت: در راستای ایجاد انگیزه بین کارگران برنامه‌هایی، چون بازدید از واحد‌های کارگری و دیدار چهره به چهره با کارگران، تجلیل از مقام شامخ کارگران در واحد‌های تولیدی که دارای نیروی کار قابل توجه بودند، تجلیل از کارگرانی که در یک سال گذشته ابتکار و نوآوری داشتند، از جمله برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان بود.

او اظهار کرد: حضور در منزل شهدای جامعه کارگری، نشست هیات اندیشه‌ورز، برگزاری برنامه‌های فرهنگی ورزشی بین کارکنان دستگاه‌های مربوطه و کارگران، برگزاری میز خدمت، همایش پیاده‌روی با خانواده در پارک جنگلی مشگین‌شهراز دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر امسال بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افتتاح خانه بهداشت و ایستگاه بهگر، غبارروبی گلزار شهدا، حضور در دیدار نمایندگان تشکل‌های کارگری با مقام معظم رهبری، توزیع بسته‌های معیشتی در چند واحد تولیدی و پویش ورزش صبحگاهی را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در هفته کار و کارگر برگزار شد.

رحیم‌زاده یادآور شد: از بین فعالان عرصه کار و تولید استان اردبیل در جشنواره امتنان سال ۱۴۰۲ در سطح کشور هم کارگر، هم گروه کار و هم کارفرمای نمونه داشتیم.

او با بیان اینکه گفت: کارگران و کارفرمایان با وجود همه محدودیت‌ها در حوزه‌های گوناگون صنعت، کشاورزی و خدمات ایفای نقش می‌کنند بنابراین نباید تجلیل از کارگران به یک هفته در سال محدود باشد و تجلیل از مقام کارگر باید در طول سال استمرار داشته باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.