رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور تأکید کرد:

ضرورت فعال کردن ورزش همگانی در همه حوزه‌ها

میرجلیلی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه ورزش همگانی سلامت همگانی است و نفع و سودش به نظام، انقلاب و مردم می‌رسد، گفت: اگر شما ورزش همگانی فعالی داشته باشید باشگاه‌های ورزشی تان فعال‌تر می‌شوند.

 مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور امروز در مراسم تودیع و تکریم فرمانده پایگاه بسیج باشگاه صنعت مس کرمان گفت: مسئولیت مردم کرمان بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی خیلی سنگین شده است؛ چون کرمان، دیار کریمان و پایتخت مقاومت جهان اسلام است و از این به بعد این شهر را به نام شهید سلیمانی می‌شناسند.

وی خطاب به ورزشکاران بیان داشت: مردم از شما ورزشکاران توقع زیادی دارند؛ چرا که وقتی می‌گویند تیم مس کرمان در اصل دارند هویت، اعتقاد و باور مردم کرمان را می‌بینند.

میرجلیلی تصریح کرد: امروز جوانان و مردم عملکرد شما ورزشکاران را در مباحث ورزش قضاوت و رصد می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور تأکید کرد: وظیفه شما ورزشکاران، سرپرستان و مربیان تیم این است؛ در عین اینکه به مهارت، تکنیک و کسب نتیجه فکر می‌کنید به تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی به صورت ویژه‌ای بپردازید و ویژگی‌های این شهید را در ورزش جاری و ساری کنید.

میر جلیلی با اعلام اینکه حاج قاسم سلیمانی علاقه خاصی به خانواده شهدا داشت، عنوان کرد: من از سرپرستان و مربیان می‌خواهم که بچه‌های تیم شان را به گلزار شهدا ببرند و به منازل شهدا سر بزنید تا دو سه جمله از مادر شهید، فرزند و پدر شهید بشنوند؛ چرا که آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 وی از مسئولان رشته‌های مختلف ورزشی خواست، ورزشکاران را با شهید رشته خود آشنا کنند.

میرجلیلی با اعلام اینکه همه می‌دانیم قهرمانی ماندگاری ندارد، اما پهلوانی ماندگاری دارد، گفت: مکتب شهید سلیمانی دست‌یافتنی است و هر یک از ورزشکاران می‌توانند به این مکتب دست یابند. 

لزوم تهیه نقشه‌های فرهنگی در کارگروه‌های تخصصی برای ورزشکاران

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با تاکید بر اینکه مربیان و سرپرستان تیم‌های ورزشی بر مباحث فنی تیم کار و ورزشکاران و آینده‌داران کشور را تقویت کنند، اظهار کرد: پیشنهادم این است، برای رشته‌های گوناگون ورزشی، نقشه‌های فرهنگی در کارگروه‌های تخصصی متناسب با سن و جنس ورزشکاران تهیه شود.

میرجلیلی افزود: در رشته‌هایی که مورد سفارش اسلام، فرهنگ، هویت و تاریخ ما است، تلاش کنید آن‌چنان که شهید سلیمانی در زورخانه ورزش را شروع کرد، روی ورزش‌های مورد تأکید اسلام عمل کنید.

وی با اشاره به ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: این ورزش آیین و فرهنگ ایران است که باید حتماً بر روی این ورزش فکر کنید؛ چراکه تماماً اسلامی و ایرانی است.

میرجلیلی، ورزش‌های شنا، اسب سواری و تیراندازی را از جمله ورزش‌های مورد سفارش اسلام برشمرد.

وی افزود: ورزش اگر از روی خلوص و ایمان باشد عبادت است، این را من نمی‌گویم؛ این را شهید ابراهیم هادی می‌گوید و پیشنهاد می‌کنم کتاب «سلام بر ابراهیم» را به ورزشکاران بدهید تا بخوانند و بر اساس آن مسابقه فرهنگی برگزار کنید.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ورزش همگانی سلامت همگانی است و نفع و سودش به نظام، انقلاب و مردم می‌رسد؛ عنوان کرد: اگر شما ورزش همگانی فعال داشته باشید باشگاه‌های ورزشی تان فعال‌تر می‌شوند.

وی تصریح کرد: عدالت محوری در توسعه قهرمانی باشگاه‌ها مؤثر است و این توازن و عدالت می‌تواند به اعتلای ورزش استان کمک کند.

میر جلیلی با اعلام اینکه بسیج نهاد مردمی برخاسته از مردم و برای خدمت به مردم است، گفت: این نهادِ مردمی کمک‌کار باشگاه‌های ورزشی است و در بخش معنویت ورزشکاران به شما مربیان کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار