در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

ایزدخواه: انتخابات به اندازه جمهوریت و مردم سالاری اهمیت دارد/ آل اسحاق: ریشه بسیاری از مشکلات کشور در مجلس است

گفتگوی ویژه امشب خبری به انتخابات دور دوم مجلس اختصاص داشت.

یحیی آل اسحاق عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: در هشت حوزه انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود به نظر می‌رسد که این دوره شاهد برگزاری انتخابات خوبی باشیم. 

روح الله ایزد خواه منتخب مجلس دوازدهم گفت: نفس انتخابات به اندازه جمهوریت و مردم سالاری اهمیت دارد و شریان اصلی صیانت از نظام است. هر دوره از انتخابات خون تازه ای در کالبد نظام جاری می‌شود و مردم فرصت پیدا می‌کنند که در سرنوشت کشور دخیل باشند  انتخابات در کشور ما واقعیست و مردم می‌توانند حتی نارضایتی خود رادر قالب انتخابات ابراز کنند.

وی گفت: ما چالش های بسیاری داریم و مشارکت در انتخابات اهمیت بسیاری دارد همچنین مردم نارضایتی هایی از وضعیت کشور دارند اما در مرحله اول انتخابات نشان دادند که همچنان قائل به انتخابات و اصلاحات هستند و دست به انتخاب نامزد مورد نظر خود زدند.

مسیر ما از راه مردم سالاری می‌گذرد 

ایزدخواه گفت : ما در یک خانواده بزرگ هستیم و مسیر ما از تنها از راه مردم سالاری می‌گذرد و رمز بقای این مهم نیز انتخابات است و امیدواریم مردم در دور دوم انتخابات نیز حماسه آفرینی کنند.

آل اسحاق متذکر شد: در حوزه اقتصاد مشکلات بسیاری داریم و مهمترین بخش آن مجلس است اقتصاد ما باید در چارچوب مصوبات مجلس عمل کند.

وی افزود: امام خمینی از ابتدا فرمودند مجلس در راس امور است و بنده ریشه بسیاری از مشکلات کشور را در مجلس می‌بینم.

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات گفت: متاسفانه آن چه تاکنون در مجلس انجام شده ریل گذاری صحیحی نبوده، به عنوان مثال قانون تجارت ده سال در مجلس است و نمایندگان دچار روزمرگی شده‌اند.

رای دهندگان در انتخاب خود دقت کنند

وی گفت: واقعیت این است که رای دهندگان باید در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشند یک نماینده باید علاوه بر علم شجاعت اعمال نظر داشته باشد اما متاسفانه نمایندگان بیشتر درگیر مسائل حزبی و جناحی می‌شوند. 

آل اسحاق ادامه داد: از مردم خواهش می کنم برای چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس به کسانی رای بدهند که گره ای از اقتصاد کشور بگشایند و یار رهبر انقلاب باشند.

ایزد خواه گفت: متاسفانه وقتی مجلس شروع می شود دولت در حال پایان است و بالعکس و این کار را  برای ما سخت می‌کند.

مجلس اکنون  نقش شاگرد شوفر را بازی می‌کند 

منتخب دوره دوازدهم مجلس گفت: مجلس مسیر و ریل حرکت کشور را مشخص می کند اما اکنون خانه ملت از این راستا خارج شده و نقش شاگرد شوفر را در کنار دولت ایفا می‌کند. 

ایزد خواه متذکر شد: نمایندگان ارکان مجلس هستند اما گاهی مطالبات صنفی و منطقه ای حواس وکلای ملت را از مسائل کلان پرت می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: رهبر انقلاب سال ۹۹ به ما فرمودند که مجلس آسیب‌هایی دارد و ما وظیفه داریم تا آنها را حل کنیم . در این دوره بنده به بسیاری از دوستان اندیشمند پیشنهاد دادم کاندیدا شوند اما تمایلی نداشتند.خوشبختانه حاکمیت مطلق لیستی در این دوره توسط مردم نقض شد .

ایزدخواه گفت: امیدوارم دستگاهها در دوره پیش رو در راس امور بودن مجلس را درک کره و بپذیرند. نیازی نیست که مجلس هر روز قوانین بسیاری را به تصویب برساند آن هم وقتی قوانین مادر وجود دارد .

مردمی بودن باید مبنای مجلس باشد

این نماینده مجلس افزود: در بحث قانون گذاری مجلس باید اجازه دهد که جناح های مختلف فکری امکان تضارب آرا پیدا کنند. اگر مردمی بودن مجلس مبنا قرار گیرد جامعه در دوره بعد چندین برابر در انتخابات مشارکت خواهند کرد.

آل اسحاق درباره اولویت‌های مجلس گفت: رهبر انقلاب فرموده اند که گیر اصلی اقتصاد ما این است که مردمی نیست بنابراین نمایندگان باید چگونگی تحقق این امر را بررسی کنند. اکنون اقتصاد ما بیمار است و نمایندگان باید نسخه موثری برای آن تجویز کنند .تمام انرژی‌های کشور صرف دولتی ماندن اقتصاد می‌شود و معنا ندارد که هشتاد درصد اقتصاد کشور در دست دولت باشد.

ایزد خواه گفت: اهمیت مشارکت در این است که مردم از نمایندگان مطالعه دارند و حق آنان است اما باید در ابتدا درست انتخاب کنند پس اگر حق انتخاب را از خود سلب کنند در مسیر مطالبه گری به مشکل می خورند. انتخابات حق مسلم مردم است و هرکسی آنان را به عدم مشارکت دعوت می کند با آنها نیست .معتقدم نمایندگان در دوره دوازدهم یک ماموریت بزرگ دارند و باید اقتصاد را مردمی کنند. معتقدم این انتخابات مسیر متفاوتی را نسبت به گذشته طی کرد.

آل اسحاق در پایان گفت: از رای دهندگان تقاضا دارم که کسانی را انتخاب کنند که به اقتصاد مسلط بوده و به مردمی کردن آن اعتقاد دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار