پیشنهاد حقوق جدید برای فلسطین در مجمع عمومی رای گیری می‌شود

مجمع عمومی سازمان ملل در بحبوحه پیشنهاد عضویت فلسطین در سازمان ملل در مورد قطعنامه اعطای حقوق جدید به فلسطین رای گیری می‌کند.

انتظار می‌رود مجمع عمومی سازمان ملل اواخر امروز درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای که اتحادیه عرب «حقوق و امتیازات» جدیدی به فلسطین اعطا می‌کند رای‌گیری کند و از شورای امنیت بخواهد که درخواست آن را برای تبدیل شدن فلسطین به عضو ۱۹۴ سازمان ملل متحد بررسی کند.

این رای گیری سه هفته پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط ایالات متحده که راه را برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل هموار می‌کرد، صورت می‌گیرد.

بر اساس منشور سازمان ملل، شورای امنیت باید پذیرش اعضای آینده سازمان ملل را در مجمع عمومی بررسی کند. فلسطین از سال ۲۰۱۲ یک کشور ناظر غیرعضو سازمان ملل بوده است.

رابرت وود، معاون سفیر ایالات متحده گفت: «ما از ابتدا کاملاً روشن کرده ایم که رویه‌ای برای به دست آوردن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل وجود دارد و تلاش برخی از کشور‌های عربی و فلسطینی‌ها برای دور زدن این رویه است. ما از ابتدا گفته‌ایم که بهترین راه برای تضمین عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، انجام این کار از طریق مذاکره با اسرائیل است؛ و ما بر سر این موضع هستیم.»

برخلاف شورای امنیت، در مجمع عمومی با ۱۹۳ عضو هیچ حق وتویی وجود ندارد و انتظار می‌رود این قطعنامه با اکثریت قاطع تصویب شود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار