برگزاری جشنواره بهار نارنج در کومله

دهمین جشنواره ملی بهار نارنج در شهر کومله لنگرود برگزار شد.

شهردار کومله گفت: در این جشنواره که به مدت ۴ روز برگزار شد بیش از ۷۰ غرفه از محصولات سنتی و صنایع دستی، غذا‌های محلی و مشتقات بهارنارنج عرضه شد.

منوچهر مهدی پور با بیان اینکه جشنواره بهار نارنج از سال ۹۱ آغاز به کار کرده و با پیگیری‌های شهرداری، شورای اسلامی و همچنین میراث فرهنگی استان، این رویداد بزرگ تابستان پارسال به ثبت ملی رسید افزود: این امر با توجه به وجود شهر‌های بزرگ و صاحب نام همچون گرگان، شیراز، ساری، بابل و رامسر یک امتیاز و دستاورد بزرگ برای شهرستان لنگرود و کومله است.

وی گفت: شکوفه‌های زیبای درختان نارنج و عطر دل‌انگیز آنها که در فصل بهار هوای کومله لنگرود را معطر می‌کنند، بهانه‌ای شده برای برگزاری این جشنواره که نه تنها به شکرانه این نعمت خدادادی، بلکه به منظور معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و آداب و سنن این منطقه برپا می‌شود.

بهارنارنج، با شکوفه‌های خوش عطرش، نه تنها زیبایی و عطر فصل بهار را به ارمغان می‌آورد، بلکه خواص دارویی قابل توجهی دارد و به آرامش اعصاب کمک می‌کند که از اسانس‌های گران‌بها در جهان است، از این گل‌ها تهیه می‌شود.

شکوفه‌های بهارنارنج دارای طبع گرم و خشک است و برای افراد با طبع سرد نیز مناسب می‌باشد و سرشار از ویتامین‌های C و D است و در فصول پاییز و زمستان به میوه نارنج تبدیل می‌شوند.

از جمله فواید بهارنارنج شامل آرامش اعصاب، روشن و مرطوب کردن پوست، درمان آفتاب سوختگی، تازه کردن هوا، بهبود خواب و عملکرد به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی است. 

این شکوفه‌ها در قالب انواع دمنوش و عرقیجات مورد استفاده قرار می‌گیرند و به زندگی روزمره و سلامتی افراد کمک می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.