فروش ۷۴ میلیاردی نمایشگاه کتاب تا پایان روز دوم

قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از فروش ۷۴ میلیارد تومانی این رویداد در دو بخش حضوری و مجازی تا پایان روز دوم خبر داد.

علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دومین نشست خبری نمایشگاه که امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت با حضور اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد، گفت: روز سوم نمایشگاه کتاب با حضور جمعیت متراکم مردم در همه بخش‌ها در حال برگزاری است و مردم عزیزمان از آنچه ناشران در این یک سال آماده و ارائه کرده‌اند بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در قسمت کوشک کتاب، سرای آموزش، گوشه نقد، سرای دانشگاهی و سرای کودک و نوجوان، برنامه‌های مختلفی در حال برگزاری است. 

رمضانی با اشاره به بخشی که به‌عنوان نظرسنجی در مقابل ورودی اول نمایشگاه نصب شده است گفت: در نظرسنجی روز دوم، مردم عزیزمان سه نقطه قوت نمایشگاه را تهویه مناسب و هوای داخل سالن‌ها، مکان مناسب‌تر سالن کودک و نوجوان نسبت به سال قبل و برنامه‌های متنوع و جذاب کوشک کتاب و همین‌طور سه نقطه ضعف را کم بودن ساعت بازدید، به‌خصوص در روز‌های تعطیل، اطلاع‌رسانی ضعیف برنامه‌های جانبی و خراب بودن برخی از استند‌های جست‌وجوی کتاب دانستند. 

وی افزود: همچنین مردم درخواست داشتند که تعداد ایستگاه‌های شارژ موبایل و تعداد صندلی‌ها افزایش پیدا کند که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است و علاوه بر این از امروز سبد‌های خرید مناسبی در بخش‌های مختلف در اختیار مردم عزیزمان قرار گرفته است. 

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: طبق نتایج نظرسنجی‌ها و آمار اعلام شده، ۴۸درصد بازدیدکنندگان با مترو، ۲۸درصد با خودرو شخصی، ۱۰درصد با اتوبوس، ۹درصد با تاکسی و ۵درصد از این جمعیت با سایر وسایل نقلیه به نمایشگاه کتاب آمده‌اند. 

رمضانی ادامه داد: طبق تصاویر هوایی که همکاران به ما ارائه داده‌اند، ظرفیت پارکینگ‌ها و کنار خیابان تکمیل شده است؛ لذا بهتر است که مردم عزیزمان از وسایل نقلیه عمومی برای رفت‌وآمد استفاده کنند. 

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد پاسخ‌دهنده‌ها دو برابر شده است، نمره مردم به نمایشگاه کتاب ۷۲ بوده است. 

علی رمضانی اعلام کرد: طبق گزارش، فروش نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تا پایان روز دوم ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بخش حضوری ۵۲ میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که ۳۶ میلیارد در درگاه‌های رسمی و ۱۶ میلیارد تومان برآورد درگاه‌های غیر‌رسمی است. همچنین در بخش مجازی هم مردم عزیزمان از سراسر ایران ۲۲ میلیارد تومان خرید داشته‌اند که ۱۵ میلیارد تومان خرید از ناشران و ۷ میلیارد تومان هم خرید مردم از کتابفروشان بوده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه مجموع فروش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب تهران در روز دوم به ۷۴ میلیارد تومان رسیده است گفت: از مجموع فروش در بخش مجازی که ۲۲ میلیارد تومان بوده، ۱۷۲ هزار نسخه فروش در ۸۴ هزار بسته بوده که شرکت ملی پست نیمی از بسته‌ها را تحویل گرفته است و در روز‌های آتی آمار بسته‌های ارسالی را هم اعلام خواهیم کرد.

 اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی نیز با اشاره به اینکه امسال شاهد رشد حضور ناشران خارجی و تعداد غرفه‌ها بوده‌ایم گفت: همان‌طور که سال گذشته محلی در نمایشگاه کتاب تهران به ناشران خارجی اختصاص داده شده بود، امسال نیز شاهد حضور ناشران خارجی و استقبال زیاد مردم از این آثار هستیم.

 وی با بیان اینکه از مجموع ۵۵ غرفه در سالن ناشران خارجی، تعداد ۳۰ غرفه کتاب‌های عربی و ۲۵ غرفه کتاب به دیگر زبان‌های خارجی اختصاص داده شده است گفت: از این تعداد ۵۵ غرفه، حدود ۲۰۰ کتاب ناشران خارجی در نمایشگاه حضور دارند.

جانعلی‌پور در پایان با اشاره به اینکه امسال و تا امروز در نمایشگاه کتاب غرفه خالی نداریم، درباره تخفیف کتاب‌ها گفت: کتاب‌های سال۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ شامل ۲۵‌درصد تخفیف از سوی ناشر و کتاب‌های سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ تخفیف ۴۵درصدی دارند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
سامانه مجازی فروش کتاب نمایشگاه کتاب برای بازیابی رمز عبور مشکل داره و شماره اختصاص داده شده برای حل آن( جواب نمیده لطفا اطلاع رسانی شود
آخرین اخبار