انبارهاي پر، قفسه ها خالي؛

هيچ کس احتکار را به گردن نمي گيرد

احتکار اين روزها در بازار مولوي حکم فرزندي را دارد که هيچ کس سرپرستي اش را به عهده نمي گيرد اما در پشت پرده از آن حمايت مي کنند .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران بازار مولوي اين روزهاي پر از خرده فروشاني است که براي پر کردن قفسه هاي خود به بنکدران مراجعه مي کنند و با جمله ي "قيمت همين هست نمي خواهي به سلامت" دست خالي بازمي گردند.

کلام غريب به اتفاق مغازه داران خرد در سطح شهر با اين جمله منقطع مي شود" بازاريان مولوي دست به احتکار گسترده اي زده اند."

مشاهدات ميداني خبرنگار باشگاه خبرنگاران در بازار مولوي وميدان محمديه، که از مراکزعمده مواد غذايي وشوينده است خبر از کم فروشي و فروش مشروط در بازار اين محصولات را مي دهد و دادي که از خريدارخرد، به آسمان رفته است.

فعالان خرده فروشي ،از انباربنکداراني حکايت مي کنند که از روغن خوراکي و پودر شوينده پر شده است، اما به موقع مراجعه و خريد دم از نبود کالا مي زنند.

اين خرده فروشان معتقدند که کمبودي در بازار نيست وبنکداران دست به احتکار زده اند.

مشاهدات عيني خبرنگار باشگاه خبرنگاران ازمغازه ها و فروشندگان عمده فروشي که بخشي از مايحتاج عمومي مردم از جمله پودر شستشو ( دستي و ماشيني) و نيز روغن خوراکي (جامد و مايع) را تامين مي کنند حاکي از آن است که اين بنکداران با کم فروشي و اعلام اينکه موجودي کالاهاي ذکر شده در مغازه هايشان تمام شده ، اقدام به احتکار اين کالاهاي اساسي کرده اند.

پيگيري ها نشان مي دهد که علت کم فروشي و احتکار عرضه کنندگان اين کالاها بالا بردن کاذب قيمت روغن خوراکي و پودر شوينده طي روزهاي آينده است.

لازم به ذکر است، اکثر مردم در گفتگو با خبرنگار حاضر در محل ضمن ابراز نارضايتي از نبود نظارت و کنترل بر فعاليت فروشندگان اين بازار خواستار رسيدگي مسئولان ذيربط در امر تنظيم بازار کالاهاي اساسي شدند.


انگاراين روزها ديگر کسي به دنبال بازار عاري از تنش نيست و افرادي هستند که از سياه بودن بازارسود مي برند.

گزارش از غزاله عربگل-پروين خدادادي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار