گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

نوسان جبهه پایداری میان جلیلی و احمدی‌نژاد/ اکران فوتبال جام‌جهانی فقط با حضور خانواده‌ها! / روحانی حامی مشایی بازداشت شد

احمدی‌نژاد هوشمندانه با جبهه پایداری بازی می‌کند، جلسات ورزشی در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام!، روحانی حامی مشایی بازداشت شد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 30 اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تبلیغ سیگار ممنوع است؛ حتی در فضای مجازی!
ابتکار براساس ماده 3 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانيات در کشور نوشت: هر نوع تبليغ و تشويق مستقيم و غيرمستقيم استعمال دخانيات ممنوع است؛ چرا که در دنيا ثابت شده، رسانه‌ها مسئول تقريبا 60 درصد ايجاد انگيزه برای شروع به مصرف دخانيات هستند.

"رفيعی‌فر" سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گفت: شرکت‌های دخانی می‌توانند از طريق فيلم‌ها و سريال‌ها با نمايش صحنه‌های تحريک کننده براي مصرف دخانيات، به طور غيرقانونی و در بستری از عدم اطلاع رسانی و ناآگاهی، بدون اجازه به داخل منازل وارد شده و خانواده‌ها را دچار تنش کنند. اگر سری به فضای مجازی بزنيد شايد بيش از هرچيز ديگر شاهد تضييع حقوق شهروندان در موضوع دخانيات باشيد. اين فضای گسترده بدون نظارت بزرگسالان به طور نامحدود توسط جوانان مورد جستجو قرار می‌گيرد و اميدواريم که حداقل شرکت‌های داخلی دخانی در آن به تبليغ مصرف مواد دخانی نپردازند.

وي همچنين با اشاره به تاکيد قانون مبنی بر عدم عرضه مواد دخانی در اماکن عمومي، خاطرنشان کرد: بر اساس نتايج حاصل از يک مطالعه، 92 درصد افراد جامعه با ممنوعيت مصرف قليان در اين اماکن موافق هستند که البته نيمی از آنها با ممنوعيت مشروط به فرهنگسازی موافقند و تنها 8 درصد مخالف اجرای اين طرحند. در چنين شرايطی سوال اين است که آيا حقوق 92 درصد جامعه بايد فدای 8 درصد خواهان مصرف مواد دخانی در اماکن عمومی شود؟

جنجال " خیس شدن شلوار" نوجوان 13 ساله در اعتراضات ترکیه
خیس بودن شلوار یک نوجوان 13 ساله در شهر "ازمیر" در ماجرای اعتراضات به انفجار معدن "سوما" سبب جنجال گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه شده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که عکاسان خبری تصویری از صحنه دستگیری این نوجوان را منتشر کردند که بر حسب ظاهر نشان می‌داد در حالی که یک پلیس گریبان او را گرفته، ناحیه فاق شلوارک او خیس شده است.

به گزارش عصر ایران، برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در ترکیه با انتشار تصویر این دستگیری نوشتند: این نوجوان 13 ساله از ترس رفتارهای خشن پلیس خود را خیس کرده است و شروع به انتقاد از نحوه برخورد خشونت بار پلیس کردند. روز گذشته اما فرمانداری شهر ازمیر با انتشار یک بیانیه با تکذیب این موضوع نوشت که خیس بودن شلوار این نوجوان به دلیل خیس کردن خود از ترس پلیس نبوده است بلکه ناشی از برخورد با آب ماشین‌های آب پاشی بوده است که برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان در محل مستقر بودند.



فرمانداری ازمیر در بیانیه خود آورده است: در تظاهرات روز جمعه گذشته این نوجوان دستگیر نشد بلکه در نهایت با وساطت دیگر پلیس‌ها از دست پلیسی که می‌خواست او را دستگیر کند، رها شد.

احمدی‌نژاد هوشمندانه با جبهه پایداری بازی می‌کند

"امیر محبیان" کارشناس سیاسی، به روزنامه اعتماد گفت: بزرگ‌ترین مشکل جبهه پایداری نخست آن است که برچسب تندروی برآنها چسبیده و نمی‌توانند از آن خلاص شوند. دوم آنکه میان "جلیلی" و "احمدی‌نژاد" در نوسانند ولی فعلا چون مرغ سرکنده به این سو و آن سو می‌پرند ولی در واقع هدف دقیقی نداشته و هدفشان فقط مخالفت است و بس. البته افراد صادق و علاقه‌مند به انقلاب در میان آنان کم نیست ولی آن‌ها هم سوار کشتی بدون قطب نمای پایداری هستند.

وی با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد با هوشمندی با پایداری بازی می‌کند، اظهار داشت: وی نهایتا می‌کوشد آن‌ها را مثل کاتالیزور به‌ کار گیرد یعنی در فعل و انفعالات هستند ولی در نتیجه نخواهند بود. از آن طرف پایداری هم هنوز درگیر خاطرات دوران احمدی‌نژاد است. نزدیکی مشایی و احمدی‌نژاد در ظاهر برای پایداری‌ها کمی غیرقابل تحمل بود، اما به هر حال جایگزینی برای او در برنامه‌هایشان نمی‌بینند. به همین دلیل نمی‌توانند او را از پس‌زمینه ذهنی خود پاک کنند و فکر هم می‌کنند که گزینه‌هایشان تا اینجا همچون کامران باقری لنکرانی و سعید جلیلی هم نتوانسته‌اند پتانسیل لازم برای اجماع را از خود نشان دهند. پایداری می‌داند اگر لحظه‌یی بایستد اختلافات درونش شعله می‌کشد لذا برای دیده نشدن اختلاف‌ها فقط با فریاد‌های سیاسی می‌دود.

جلسات ورزشی در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام!
شنیده می‌شود یکی از مدیران مجمع تشخیص مصلحت نظام که پیش از این ریاست یکی از فدراسیون‌های ورزشی را نیز بر عهده داشته، جلساتی را در یکی از ساختمان‌های این مجمع برگزار کرده است. این مدیر بعد از آنکه از ریاست فدراسیون متبوع خود کنار گذاشته شد، تلاش‌های بسیاری انجام داد تا بتواند بار دیگر ریاست فدراسیون را برای خود کند. در این بین حالا و در شرایطی که طی هفته‌های آینده قرار است انتخابات ریاست فدراسیون برگزار شود، رئیس سابق با برگزاری جلسه با سایر نامزدهای این انتخابات در محل یکی از ساختمان‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، از آنها خواسته که در این انتخابات به نفع وی کناره‌گیری کنند. این نشست در ساختمانی واقع در خیابان نفت جنوبی انجام شده است.

به گزارش فردا، اینکه چرا این جلسات در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده نیز جای سوال دارد. احتمال می‌رود رئیس سابق قصد دارد به این نامزدهای انتخابات جایگاه خود را نشان دهد و بدین شکل آن‌ها را مرعوب جایگاهش در مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده و یا اینکه وعده‌ای به آنها داده باشد. به نظر می‌رسد نهادهای نظارتی و مدیران عالی ورزش کشور باید توجه بیشتری به پشت پرده فعالیت های انتخابات فدراسیون های ورزشی داشته باشند و اینگونه تحرکات و سوءاستفاده از جایگاه و ساختمان بیت‌المال را مورد توجه قرار دهند.

خشم اسرائیل از نزدیکی ایران و عربستان
روزنامه صهیونیستی "هآرتص" امروز در مطلبی به موضوع بهبود نسبی روابط ایران و عربستان پس از دعوت "سعود الفیصل" وزیرخارجه عربستان از "محمدجواد ظریف" همتای ایرانی خود پرداخته است و  در این گزارش آمده است که نزدیک شدن ایران و عربستان به یکدیگر، اسرائیل را در موضع‌گیری علیه توافق هسته‌ای میان کشورهای غربی و ایران تنها می‌گذارد. محافل بلندپایه سیاسی اسرائیلی معتقدند که تلاش‌های "بنیامین نتانیاهو" برای القای این مسئله که عربستان سعودی و کشورهای عربی به اصطلاح میانه‌رو در منطقه همان موضع رسمی اسرائیل را در قبال توافق هسته‌ای ژنو را دارند، در عالم واقعیت وجود ندارد.
 
به گزارش جام، بنابر اعلام این منابع، سیاست‌های اسرائیل که زمانی باعث تشدید تحریم‌ها علیه ایران و قانع نمودن جهان به بسیج شدن علیه تهدیدات نظامی این کشور شده بود، هم اکنون کارکرد گذشته را ندارد و باید گفت که ماموریت اسرائیل در موضوع هسته‌ای ایران به پایان راه رسیده است.

خاطرنشان می‌شود، "سعود الفیصل" وزیرخارجه عربستان سعودی اخیرا به صورت رسمی از "محمد جواد ظریف" وزیرخارجه ایران برای سفر به عربستان دعوت به عمل آورد. سعود الفیصل در اظهاراتی بیان کرد که ریاض برای گفتگو با ایران آماده است و همچنین در هر زمانی از سفر وزیر خارجه ایران به ریاض استقبال می‌کند.
 
چرا پاهای هشت پا به همدیگر گره نمی‌خورد؟
دانشمندان به راز عدم گره‌خوردن پاهای هشت‌پا که با صدها پایه مکشی چسبنده پوشیده شده‌اند، پی بردند.

به گزارش ایسنا، مغز هشت‌پا نمی‌داند که پاهایش در هر بار دقیقا کجا هستند با این حال، پاهای حیوان هرگز به یکدیگر گره نمی‌خورند. دانشمندان دریافتند هشت‌پاها این کار را با یک ماده شیمیایی انجام می‌دهند که پوست آنها ترشح کرده و موقتا از مکنندگی پایه‌های مکش آنها جلوگیری می‌کند. آنها معتقدند به همین خاطر پاهای هشت‌پا به هر چیزی به جز خودشان می‌چسبند.

سیستم کنترل حرکتی انسان بر اساس یک نمایش نسبتا ثابت از سیستم‌های حرکتی و حسی در مغز به شکل سازه‌ای از نقشه مختصات اندام بدن است، اما تصور این عملکرد در مغز هشت‌پا بسیار مشکل است زیرا پاهای بلند و انعطاف‌پذیر این موجود دارای آزادی بسیار بالایی هستند. بر اساس مطالعه جدید، وجود این ماده شیمیایی در پوست مانع از گیر کردن پاهای هشت‌پا به پایه‌های مکش پاهای دیگر می‌شود.

مسابقه رنگ‌آمیزی بدن بوفالوها در روستایی در استان یونان چین



تظاهرات علیه محاصره دریایی غزه و زندانیان فلسطینی در بند زندان‌های اسراییل



روایت‌دختر مرسی‌از‌ پیشنهادهای‌ ارتش‌ به‌ پدرش
شیما مرسی دختر "محمد مرسی" رئیس جمهوری معزول مصر در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: "عبدالفتاح سیسی" وزیر سابق دفاع مصر و برخی از فرماندهان ارتش، کمی پیش از عزل پدرم به وی پیشنهاد کرده بودند که در قبال پناهنده شدن به هر کشور دلخواه خود، دریافت مبالغ مالی و دیگر امتیازات، استعفا دهد ولی پدرم پیشنهاد آن‌ها را نپذیرفت.

به گزارش عصرامروز، وی ادامه داد: شما (فرماندهان ارتش مصر) به پدرم پیشنهاد دادید که در قبال پناهندگی به هر کشور دلخواه خود به همراه خانواده و دریافت امتیازاتی مانند مبالغ مالی استعفانامه خود را بنویسد، ولی پدرم این پیشنهاد را رد کرد.

شیما این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر "عبدالفتاح سیسی" بیان کرده است. سیسی که هم اکنون نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر است، در مصاحبه‌ای که شبکه‌های ماهواره‌ای دریم، الحیات و النهار آن را پخش کردند، گفته بود که من و فرماندهان ارتش روز ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳ برای شنیدن راه حل های بحران سیاسی مصر در سالن کنفرانس‌های منطقه نصر در شرق قاهره حاضر شدیم تا سخنرانی محمد مرسی را بشنویم، ولی شنیدیم که مرسی فقط طرفدارانش را مخاطب قرار داد.

روحانی حامی مشایی بازداشت شد
"بهمن شریف زاده"، از یاران نزدیک اسفندیار رحیم مشایی، دیروز یکشنبه، با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت و روانه زندان اوین شد. فرارو به نقل از منابع مطلع نوشت: یکی از علل بازداشت این یار نزدیک محمود احمدی‌نژاد، اتهامات مالی است. شریف‌زاده که در اردیبهشت سال گذشته رییس ستاد انتخاباتی " زنده باد بهار" شده بود، می‌کوشید تا "رحیم مشایی" رییس جمهور یازدهم شود.
 
وی طی سخنانی، مشایی را همانند شهید باکری و شهید همت، معجزه حضرت امام خمینی(ره) خوانده بود و اظهار داشته بود که وی به مقام "رضای الهی" رسیده است. مدیریت گروه اخلاق و عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سردبیری فصلنامه کتاب نقد، سردبیری فصلنامه آئین سلوک، سرپرستی دفتر انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه، سردبیری روزنامه الوفاق وابسته به موسسه مطبوعاتی ایران، مدیریت دفتر مطالعات و پژوهشهای دینی موسسه ایران و مدیریت گروه مطالعات دینی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن، از اشتغالات  بهمن شریف زاده در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بوده است.
 
وی در زمان فعالیت در موسسه مطبوعاتی ایران، کتابی با عنوان "گفتمان بهار" با بودجه این موسسه با شمارگان دوهزار نسخه چاپ کرد که در بر گیرنده سخنرانی‌های اسفندیار رحیم مشایی بود.

.

واکنش سینماداران به رادان: اکران فوتبال جام جهانی فقط با حضور خانواده‌ها
"محمدقاصد اشرفی" رئیس انجمن سینماداران کشور در پی اظهار نظر جانشین فرمانده "ناجا" درباره ممنوع بودن پخش مسابقات فوتبال جام‌جهانی در سینماها به صورت مختلط بیان کرد: اگر واقعا نظر نیروی انتظامی بر این باشد که خانواده‌ها نتوانند همراه یکدیگر در سینماها مسابقات را تماشا کنند، ما هم از پخش مسابقات فوتبال صرف نظر می‌کنیم.

محمدقاصد اشرفی در گفتگو با ایسنا، در این‌باره بیان کرد:‌ موضع رسمی خود را پس از جلسه‌ای که در این باره خواهیم داشت اعلام می‌کنیم اما اگر نگرانی نیروی انتظامی بر این است که فوتبال فقط برای قشر خاصی پخش شود، حاضر نیستیم نگرانی آن‌ها بیشتر شود. بنابراین اگر قرار باشد خانواده‌ها برای تماشای فوتبال به سینماها نیایند، آن را پخش نمی‌کنیم.

سردار احمد رضا رادان، جانشین فرمانده ناجا در مورد پخش فوتبال جام جهانی در سینماها اعلام کرد: پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در سینماها به صورت مختلط ممنوع است و سینماها می‌توانند به صورت جداگانه یک سالن را به زنان و دیگری را به مردان اختصاص دهند اما پخش به صورت مختلط ممنوع است.

جوانترین و مسن‌ترین کاپیتان جام جهانی
به گزارش افکارنیوز، در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز رقابت های جام جهانی، نگاهی به آمار و ارقام جالب و رکوردهای به ثبت رسیده در این مسابقات داریم.

رکورددار بیشترین حضور در مرحله نیمه نهایی: ۳؛ اووه زیلر (آلمان غربی – ۱۹۵۸، ۱۹۶۶، ۱۹۷۰)، کارل هاینتس شنلینگر (آلمان غربی – ۱۹۵۸، ۱۹۶۶، ۱۹۷۰)، هورست دیتر هوتجس (آلمان غربی – ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۴)، ولفگانگ اووراث (آلمان غربی – ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۴)، فرانتس بکن باوئر (آلمان غربی – ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۴)، پیر لیتبارسکی (آلمان غربی – ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰)، لوتار ماتئوس (آلمان غربی – ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰)، میروسلاو کلوزه (آلمان – ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰)، پله (برزیل – ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰)، ریولینو (برزیل – ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۸)، مارکوس کافو (برزیل – ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۲)، رونالدو (برزیل – ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۲)

رکورددار بیشترین حضور )در لیست بازیکنان اصلی و ذخیره) در فینال: ۳؛ پیر لیتبارسکی (آلمان غربی – ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰)، لوتار ماتئوس (آلمان غربی – ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰)، پله (برزیل – ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰)، مارکوس کافو (برزیل – ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۲)، رونالدو (برزیل – (۱۹۹۴ تا ۲۰۰۲)

رکورددار عنوان قهرمانی: ۳؛ پله (برزیل – ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰)/ رکورددار بیشترین حضور در مرحله یک چهارم نهایی: ۵؛ لوتار ماتئوس – آلمان (۱۹۸۲ تا ۱۹۹۸)/ رکورددار بیشترین بازی در فینال: ۳؛ مارکوس کافو (برزیل – ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۲) / رکورددار بازی در فینال با دو تیم مختلف: ۲؛ لوییس مونتی (آرژانتین – ۱۹۳۰، ایتالیا – ۱۹۳۴) / جوانترین بازیکن مرحله مقدماتی جام جهانی: ۱۳ سال و ۳۱۰ روز؛ سلیمان مامام (توگو مقابل زامبیا – ۶ می ۲۰۰۱)

جوانترین بازیکن جام جهانی: ۱۷ سال و ۴۱ روز؛ نورمن وایتساید (ایرلند شمالی مقابل یوگوسلاوی – ۱۹۸۲)/ جوانترین کاپیتان جام جهانی: ۲۱ سال و ۱۰۹ روز؛ تونی مئولا (آمریکا مقابل چکسلواکی – ۱۰ ژوئن ۱۹۹۰)/ جوانترین بازیکن فینال جام جهانی: ۱۷ سال و ۲۴۹ روز؛ پله (برزیل مقابل سوئد – ۱۹۵۸)/ مسن ترین بازیکن مرحله مقدماتی جام جهانی: ۴۶ سال و ۱۸۰ روز؛ مک دونالد تیلور (جزیره ویرجین در مقابل کیتز اند نویس – ۱۸ فوریه ۲۰۰۴)/ مسن ترین بازیکن جام جهانی: ۴۲ سال و ۳۹ روز؛ روژه میلا (کامرون مقابل روسیه – ۱۹۹۴)/ مسن ترین کاپیتان جام جهانی: ۴۰ سال و ۲۹۲ روز؛ پیتر شیلتون (انگلستان مقابل ایتالیا – ۷ جولای ۱۹۹۰)/ مسن ترین بازیکن فینال جام جهانی: ۴۰ سال و ۱۳۳ روز؛ دینو زوف (ایتالیا مقابل آلمان غربی – ۱۹۸۲)

مسن ترین بازیکنی که اولین بازی جام جهانی خود را تجربه می کرد: ۳۹ سال و ۳۲۱ روز؛ دیوید جیمز (انگلستان مقابل الجزایر – ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰)/ بیشترین تفاوت سنی در یک تیم: ۲۴ سال و ۴۲ روز؛ ۱۹۹۴ کامرون (ریگوبرت سانگ – ۱۷ سال و ۳۵۸ روز، روژه میلا – ۴۲ سال و ۳۵ روز)/ بیشترین تفاوت سنی در تیم قهرمان: ۲۱ سال و ۲۹۷ روز؛ ۱۹۸۲ ایتالیا (جوزپه برگومی – ۱۸ سال و ۲۰۱ روز، دینو زوف – ۴۰ سال و ۱۳۳ روز)

عقیق/ تصویر منتشرنشدۀ حجت الاسلام قرائتی در کنار خسرو شاهی



تعیین صحت شعر مولانا که روی بازوی "براد پیت" خالکوبی شد
 مهر نوشت: "میر‌جلال‌الدین کزازی" متن خالکوبی روی بازوی یک هنرپیشه هالییودی را بر مبنای یک رباعی از مولانا رمزگشایی کرد.

روزنامه دیلی میل انگلیس به تازگی گزارشی در مورد خالکوبی شعری از مولانا روی دست "براد پیت" هنرپیشه معروف هالیوود منتشر کرد و مدعی شد که وی با نشان دادن بازوی دست راست خود به هوادارنش گفته که عبارت "آنجا دشتی است، فراتر از همه تصورات راست و چپ. تو را آنجا خواهم دید" شعری است از مولانا جلا‌ل‌الدین بلخی شاعر بلند آوازه ایرانی.

در همین زمینه صحت انتصاب چنین عباراتی به مولانا را با میر‌جلال‌الدین کزازی، ادیب و پژوهشگر نامدار ادبیات فارسی مطرح شد و او نیز پس از بررسی‌هایی در این زمینه گفت: به باور من و جمعی از استادان زبان فارسی که با آنها مشورت کردم، تنها سروده‌ای از مولانا که کمابیش با عبارت درج شده روی بازوی این هنرپیشه سازگاری دارد، چارانه (رباعی) شماره 158 مولاناست که در آن آمده است:

از کفر و ز اسلام برون صحرائیست
ما را به میان آن فضا سودائیست
عارف چو بدان رسید سر را بنهد
نه کفر و نه اسلام و نه آنجا جائیست

کزازی گفت: این رباعی با مفهوم آن ترجمه سازگار است. عبارت صحرا در این رباعی اشاره‌ای به دشت در آن ترجمه است. تعبیر نه راست و نه چپ هم در این چارانه با عبارات کفر و اسلام آمده است. این رباعی نزدیکترین مفهوم را به ترجمه ذکر شده داشته است و باقی متن از سوی مترجم به آن افزوده شده است.

فرزند بکام،کارگر کافی شاپ شد!
در شرایطی که تخمین زده می‌شود ثروت "دیوید بکام"، کاپیتان اسبق انگلیس و همسرش فراتر از 100 میلیون یورو باشد، بروکلین پسر 15 ساله آنها کارگر یک کافی‌شاپ در غرب شهر لندن شده است.



به گزارش فارس، طبق اعلام منابع رسانه‌ای فرزند ارشد آنها برای آنکه قدر پول را بهتر بداند، در سن 11 سالگی مجبور شده در کافی‌شاپ با حقوقی حدود 3 یورو در ساعت (3.20 یورو یا حدود 15 هزار تومان) کار کند. مطابق همین اخبار وی تاکنون چندین ساعت در محل کار خود حاضر شده و البته آن را نیز به نحو مطلوب انجام داده است. یک فرد نزدیک به خانواده بکام‌ها بدون بیان نامش‌ اظهار داشته که رومرو 11 ساله، کروز 9 ساله و هارپر سون 2 ساله نیز در آینده که بزرگ شوند، به صورت مستقل کار خواهند کرد تا به زعم پدر و مادر خویش، راه صحیح پول خرج کردن را بهتر بدانند.

وداع با عکاس انقلاب





ماجرای درآمد 160 میلیونی برگه‌های شرط بندی

8 سال پیش کسی فکر نمی‌کرد که مراکز غیرقانونی پیش‌بینی نتایج بازی‌های فوتبال که به صورت کارت‌های پیش‌بینی نتایج به طور محلی و منطقه‌ای، به خریداران با قیمت هر کارت هزار تومان فروخته می‌شد، تبدیل به سایت‌های غیرمجاز پیش‌بینی نتایج شود. طی دو سال گذشته سایت‌های پیش بینی نتایج که در حال حاضر تبدیل به بنگاه‌های مجازی شرط بندی شده‌اند قدرت زیادی پیدا کرده‌اند به طوری که درآمد یکی از این سایت‌ها بیش از 50 میلیون تومان در روز بوده است.

به گزارش مشرق، از حدود 4 سال قبل تعداد زیادی از این سایت‌ها در پوشش پیش‌بینی نتایج فوتبال و کمک به مراکز خیریه تبدیل به بنگاه‌های مجازی شرط بندی فوتبال شدند. در گذشته این سایت‌ها از روشی که در اصطلاح به روش فرمولی معروف بود استفاده می‌کردند. بدین صورت که 16 بازی از لیگ‌های مختلف فوتبال دنیا برای پیش‌بینی در سایت برای کاربران قرار داده می‌شد و برندگان از میان کسانی انتخاب می‌شدند که 16 پیش‌بینی درست داشته باشند. با توجه به این که در این روش حتی بازی‌های لیگ 2 فرانسه هم در نظر گرفته می‌شد، شانس و اقبال نقش زیادی در برنده شدن داشت و اگر کسی پیدا نمی‌شد که 16 نتیجه را درست پیش‌بینی کند برندگان از میان کسانی انتخاب می‌شدند که 15 پیش‌بینی درست داشته باشند.



در کنار شرط ‌بندی، مراکزی هم هستند که به پیش‌بینی مسابقات می‌پردازند و از این طریق به افرادی که در این مسابقه حضور می‌یابند جوایزی اهدا می‌کنند. تمایز این دو موضوع در مبالغی است که افراد برای حضور در یک فضای رقابتی می‌پردازند. مراکز پیش‌بینی برای حضور افراد پولی دریافت نمی‌کنند اما بنگاه‌های شرط ‌بندی برای حضور شرکت‌کننده‌ها مبلغی دریافت می‌کنند. هرچند در مراکزی که پیش‌بینی ملاک است نیز دیده شده مبالغی برای ورودیه دریافت می‌شود. به تازگی نوع جدیدی از شرط بندی های فوتبالی به راه افتاده که نکته جالب توجه درباره آن، وجود مجوز اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران است. در این خصوص نیز برگه هایی تحت عنوان نوید نود پایان هفته بین مشتریان این نوع شرط بندی توزیع می شود و افراد باید نتایج بازی های معرفی شده را تشخیص و برگه ها را تحویل دهند.



شرکت کنندگاه در این شرط بندی، باید نتایج بازی های مورد نظر و مورد انتخاب مسئولان این مراکز را در سه حالت برد باخت و مساوی پیش بینی کنند. بازی های سه کشور ایتالیا اسپانیا و انگلستان محور اصلی شرط بندی نتایج فوتبال در این برگه ها است. گفته می شود هر هفته چند صد هزار نفر از افراد برگه های این شرکت شرط بندی نتایج فوتبال را خریداری و در این زمینه فعالیت می کنند. این در حالی است که با توجه به برگه های شرط بندی ابهاماتی در خصوص این نوع جدید از معامله ای حرام به وجود می‌آید. چیزی که در حال حاضر فوتبال ایران را تهدید می‌کند احتمال حضور فعال برخی از اهالی فوتبال، مربیان و بازیکنان حتی به عنوان اعضای اصلی مدیریت این سایت‌هاست. موضوعی که هر چند به طور مشخص نامی ‌از آن برده نمی‌شود اما سابقه شکست‌های مالی برخی ورزشکاران در همین سایت‌های اینترنتی نشان می‌دهد که حضور برخی از این افراد حالا بسیار چشمگیرتر از قبل هم شده است.

پیراهنی به نام سیّد
تسنیم نوشت: در حالی که اسامی بازیکنان و لباس‌های تیم ملی والیبال در لیگ جهانی تثبیت شده است، مدافع وسط این تیم که در مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی 2013 به عنوان بهترین مدافع روی تور رسید به جای درج نامش روی پیراهن شماره 6 تیم ملی از کلمه "سید" استفاده می‌کند.



"سید محمد موسوی عراقی" را در اردوی تیم ملی با نام "سیّد" صدا می‌زنند و مجله فدراسیون جهانی والیبال نیز در گزارشی که سال گذشته منتشر کرد به این موضوع اشاره کرده بود. موسوی یکی از ارکان تیم ملی والیبال در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان در لهستان خواهد بود.

ردپای دشمن را می‌توان در برخی پیامک‌های به ظاهر طنز دید
"اکبر صحرایی" نویسنده با بیان اینکه در حوزه طنز شفاهی می‌توانند اخلاقیات را ترویج و یا تخریب کنند، گفت: شاید در حوزه تخریب اخلاقیات که گاهی توسط پیامک‌های ارسالی صورت می‌گیرد بتوان ردپای دشمن را دید .پیامک ها معمولاً تاثیرگذار هستند اما این تاثیر بیشتر آنی است، طولانی مدت نیست.

وی در گفتگو با شبستان افزود: در بعضی از پیامک‌ها ممکن است از ادبیات بسیار خوبی استفاده شده باشد و بعضی نیز ممکن است تخریب کننده باشد اما تاثیری که اینها برذهن افراد می گذارند معمولاً کوتاه مدت است.

صحرایی درادامه اضافه کرد: سرمایه گذاری‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد که برخی از ارزش‌ها با ابزارهای این چنینی کمرنگ شده و حتی گاهی شاهد اهانت‌های ظریف و پنهانی به فرهنگ اقوام و حتی باورها و ارزش‌های اعتقادی به همین شیوه هستیم که به در بین افراد گسترش می‌یابند. همیشه پیشگیری قبل از درمان موثر می‌شود و چه خوب است که حتی در وزارت فرهنگ نیز بخشی به پیامک‌ها اختصاص پیدا کند تا این پیامک‌ها با حساب و کتاب بیشتری ارسال شوند.

نماز اول وقت دو خانم محجبه



در ظاهر "اون" که ناراحتی نيست!
بهار  نوشت: کره شمالی که معمولا اخبار تلخ را منعکس نمی‌کند چند روز قبل در اقدامی بی‌سابقه به دلیل ریزش یک ساختمان 23 طبقه در پیونگ‌یانگ که احتمالا به مرگ صدها تن منجر شده است از خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کرد و خبرداد که "کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی تا حدی از این حادثه ناراحت است که نمی‌تواند، بخوابد. این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی از تعداد کشته‌های این حادثه خبری منتشر نکرده است.

رسانه‌های رسمی این کشور دیروز عکس‌هایی منتشر کردند که رهبرکره شمالی و همسرش را در حال بازدید از یک بیمارستان نشان می‌داد. کیم جونگ اون که در ظاهرش نشانی از ناراحتی و بی‌خوابی دیده نمی‌شود در این عکس‌ها کودکان را در آغوش می‌گیرد و با آنها بازی می‌کند. رسانه‌های غربی در انتشار این خبر آن را با اتفاقات اخیر این کشور ارتباط داده و از آن را پایان بی‌خوابی‌های کیم جونگ اون دانسته‌اند!





عکسی از پسر تازه متولد شده احسان خواجه امیری
احسان با اجرای ترانه هر چی آرزوی خوبه (غریبانه) در زمستان ۱۳۸۳ در میان مردم شناخته شد، در پی آن راه یافتن احسان به صدا و سیمای ایران او را به خواننده‌ای مطرح در ایران تبدیل کرد. دومین آلبوم خود با نام برای آخرین‌بار را که ترانه هر چی آرزوی خوبه یکی از ترانه ‌های آن بود، در سال ۱۳۸۴ به بازار عرضه کرد.



به گزارش جمهوریت، او و همسرش لیلا در سال 83 به طور کاملا اتفاقی با یکدیگر آشنا شدند و بعد از 5 سال با هم ازدواج کردند. در برنامه سه ستاره که به مناسبت آغاز سال 1393 از شبکه 3 سیما پخش می‌شد اعلام کرد که  هم اکنون او و همسرش در انتظار تولد پسرشان در فروردین 1393 هستند. وی روز پدر، پدر شد.



واکنش رئیس جشنواره کن به اخبار ایران/ من برای روبوسی با مادام حاتمی پیش آمدم 

مهر به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت: "ژیل ژاکوب" رییس جشنواره فیلم کن پس از مشاهده نظراتی که در رسانه‌های ایران نوشته شده است با ارایه مطلبی در صفحه توییترش نسبت به این مساله واکنش نشان داد و نوشت: ژیل ژاکوب رییس 84 ساله جشنواره سینمایی کن که امسال برای آخرین بار این مسئولیت را برعهده دارد در توئیترش نوشت: این من بودم که برای روبوسی با مادام حاتمی جلو آمدم. در آن لحظه او برای من تجسمی از همه سینمای ایران بود... این اتفاقات برای یک رسم معمول غربی ایجاد شده است.

لیلا حاتمی که امسال به عنوان یکی از گروه داوری در کن حضور دارد، روز یکشنبه با گروه داوری با ژیل ژاکوب مدیر جشنواره ملاقات کرد. در این دیدار آنها با یکدیگر دست دادند و روبوسی کردند.

دیروز معاون وزیر ارشاد با محکوم کردن این عمل، حاتمی را نماینده زن ایرانی در این جشنواره خواند که باید شان ایران را حفظ کند.

علاوه بر این خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: لیلا حاتمی بازیگر زن ایرانی با روبوسی با رییس فستیوال جشنواره کن، مقامات تهران را عصبانی کرد. لیلا حاتمی در یک خانواده سینمایی به دنیا آمده و با بازی در فیلم "جدایی" ساخته اصغر فرهادی و تنها فیلم ایرانی که برنده جایزه اسکار شده، در سطح جهانی شناخته شد.

ادعای نیوزویک: علیرضا عسگری تحت محافظت "سیا" در آمریکا به سر می‌برد
یک هفته‌نامه آمریکایی به نقل از کتابی درباره بیوگرافی یکی از مأموران سیا مدعی شد که "علیرضا عسگری" سرتیپ بازنشسته ایرانی که در سال ۱۳۸۵ در ترکیه ناپدید شده بود، هم‌اکنون تحت حفاظت "سیا" در آمریکا به سر می‌برد. نیوزویک به نقل از کتاب "جاسوس خوب" که بیوگرافی "رابرت آمز" از مأموران سیا که در سفارت لبنان کشته شده بود ادعا کرد که علیرضا عسگری در سال ۲۰۰۷ بعد از آنکه در ترکیه پناهنده شده بود، توسط دولت "جرج بوش" پناهندگی گرفت و  تحت حفاظت سیا در آمریکا زندگی می‌کند.

فارس نوشت: علیرضا عسگری در آذر ماه سال ۱۳۸۵ و هنگامی که پس از سفر تجاری به دمشق پایتخت سوریه به ترکیه سفر کرده بود، ناپدید شد و در مورد سرنوشت او، اطلاعات ضد و نقیضی منتشر شده بود. سیا هنوز واکنشی به این گزارش نیوزویک نشان نداده است. "کای برد" نویسنده این کتاب گفته است که با ۴۰ نفر از مأموران سابق و کنونی سیا مصاحبه کرده است و در کتابش نوشته که عسگری وقتی در واشنگتن بوده، به دو نفر از دوستان خود که در آلمان زندگی می‌کردند، تماس گرفته و می‌خواسته از دوستانش درباره وضعیت سلامت همسرش بداند و از آن زمان ناپدید شده است.

بر اساس این گزارش، ادعای حضور عسگری در آمریکا احتمالاً موجب حیرت نمایندگان کنگره خواهد شد و ممکن است خشم آن‌ها را برانگیزد. مقامات ایران پیش از این اعلام کردند که رژیم صهیونیستی وی را ربوده است. برخی از رسانه‌های غربی هم مدعی شده بودند که وی با ارائه اطلاعات محرمانه‌ای که در اختیار داشته، به کشورهای غربی پناهنده شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار