آخرین تحولات یمن؛

عربستان خواستار خروج غيرنظاميان يمنی از صعده و مران شد

شبکه تلویزیونی الحدث خبر داد، عربستان خواستار خروج غيرنظاميان يمني از صعده و مران قبل از غروب شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران،  شبکه الحدث و المیادین اعلام کردند که عربستان سعودی قصد دارد تا کمتر از یک ساعت دیگر استان صعده و مران را هدف حملات هوایی گسترده قرار دهد. عربستان سعودی تمام استان صعده را منطقه نظامی اعلام کرده است.
المیادین همچنین  اعلام کرد ائتلاف سعودی شبکه ارتباطاتی استان صعده در یمن را به طور کامل نابود کرده است تا ارتباطات این استان با جهان خارج را قطع کند.
در عین حال صنعا پایتخت یمن امروز شاهد تظاهرات گسترده ده ها هزار یمنی علیه حملات تجاوزکارانه سعودی ها بود.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، این تظاهرات گسترده که شرکت کنندگان در آن پلاکاردهایی در محکومیت جنایات آل سعود علیه ملت یمن در دست داشتند، با شعار «محاصره و تجاوز، جنایت نسل کشی» برگزار شد.
المسیره همچنین در خبری دیگر از 9 مورد حمله هوایی جنگنده های سعودی - آمریکایی به مناطق مختلف رازح ( از توابع استان جوف یمن ) خبر داد.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و همتاهای وی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز امروز جمعه در پاریس در باره جنگ در یمن گفتگو کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، کری پس از حضور در مراسم هفتادمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم، دیدار خود را با وزیران امورخارجه عربستان، کویت، امارات عربی متحده، قطر، عمان و بحرین و همچنین رئیس شورای همکاری خلیج فارس آغاز کرد.
وزیر امور خارجه مصر در عین حال اعلام کرد که بحران یمن پیامدهایی برای امنیت دریای سرخ و امنیت خلیج عدن و خطوط کشتیرانی بین المللی دارد.
سامح شکری در گفتگو با پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا فرصتی برای بررسی مسائل منطقه از یمن گرفته تا توافق هسته ای ایران و فلسطین و سوریه است.
برچسب ها: جان کری ، عربستان ، یمن ، صعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار