تولید از میدان یاران شمالی در بهار 95

مجری طرح میدان یاران شمالی، از آغاز تولید 30 هزار بشکه نفت با کیفیت در این میدان مشترک خبر داد.

آرش باقرزاده مجری طرح میدان یاران شمالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از اتمام حفاری 19 حلقه چاه در این میدان مشترک خبر داد و گفت: میدان نفتی یاران شمالی که توسعه آن در فاز یکم با هدف تولید روزانه 30هزار بشکه نفت در دستور کار است.

وی تصریح کرد: تولید از این میدان مشترک در بهار 95 آغاز می‌شود.

باقرزاده گفت: توسعه میدان یاران شمالی در حال برسی است و در این خصوص پیمانکار پیشنهاداتی را ارائه داده است.

سید ابراهیم منصوری مدیر سایت طرح یاران شمالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: میدان مشترک یاران شمالی هم اکنون بین 75 تا 76 درصد جلوتر از برنامه پیش بینی شده است بنابراین طبق وعده‌های صورت گرفته بر داشت از این میدان نفتی در بهار سال 95 محقق می‌شود

وی تصریح کرد: در این میدان مشترک 20 حلقه چاه قرار بود که حفاری شود که از این تعداد 19 حلقه حفاری شده و حلقه باقی مانده به زودی به مرحله اتمام می‌رسد.

منصوری تاکید کرد: طرح یاران شمالی از سه بخش خطوط لوله جریان چاه‌ها و بخش انتقال خط لوله با قطر 8 تا 10 اینچ است که گاز اروندان غرب کارون با خط 12 اینچ تأمین می‌شود.


مدیر سایت طرح یاران شمالی افزود: کمترین پیشترفت در خطوط لوله خروجی داریم که این موضوع در حال پیگیری است.

 در استان خوزستان و در فاصله تقریبی 130کیلومتری از غرب شهر اهواز در نزدیکی مرز ایران و عراق و در مجاورت تالاب هورالهویزه قرار گرفته است؛ این میدان در غرب میدان آزادگان شمالی و شمال میدان یاران جنوبی واقع است و API نفت تولیدی آن بین 16تا 18 برآورد می شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار