استقبال مقامات کشورهای عربی از اجرای برجام

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان توافق هسته ای ایران را "پیروزی تاریخی" قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اجرایی شدن توافق هسته ای ایران، مقامات و مسئولان برخی از کشورهای عربی از آن استقبال کردند.

شیخ نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد توافق هسته ای "پیروزی تاریخی" و "دستاوردی راهبردی" است که با معادلات مهم منطقه ای و جهانی در ارتباط است. وی با تصریح این مطلب که ایران با پایداری و مقاومت در برابر استکبار قدرتهای جهانی به پیروزی رسید، گفت: هنگامی که ایران به پیروزی دست یابد، این مسأله سبب تقویت محور مقاومت در منطقه خواهد شد.

شیخ نبیل قاووق این سخنان را در جشن تکریم شهید "محمد حسین خشاب،" در حسینیه روستای "شحور" در استان جنوبی لبنان که با حضور شماری از فرماندهان حزبی، روحانیون، شخصیت ها و ساکنان مناطق و روستاهای مجاور برگزار شد، بیان کرد.

شیخ قاووق اعلام کرد: این دستاورد تاریخی که با توافق هسته ای برای ایران حاصل شد، خسارتی برای رژیم صهیونیستی و عربستان به حساب می آید؛ چرا که ایران با احقاق حقوق خود، جایگاهش را تثبیت کرده است.

وی در ادامه افزود: هنگامی که رژیم سعودی در برابر ایران و ملتهای یمن، سوریه و عراق احساس شکست کرد و خود را در مقابل انقلاب مسالمت آمیز مخالفان در بحرین دید، منفعلانه عمل کرد و دچار اشتباه در سیاست ها منطقه ای شد.

از سوی دیگر، پادشاهی عمان روز یکشنبه اعلام کرد رفع بیشتر تحریم های بین المللی ایران سبب تقویت افق های صلح در منطقه می شود و خطر بروز جنگ زودهنگام را برطرف می سازد.
"یوسف بن علوی،" وزیر امور خارجه سلطان نشین عمان تأکید کرد: " تلاشی که در مسیر تحقق امنیت و ثبات در منطقه بکار بسته شد، روز گذشته با تصمیم قدرتهای جهانی و سازمان ملل در خصوص رفع تحریم های ایران تقویت شد. در واقع می توان گفت شبح جنگ برطرف شده است."
همچنین نخست وزیر عراق در بیانیه ای برداشته شدن تحریم های ظالمانه از ایران و اجرایی شدن توافق هسته ای را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این توافق به تقویت ثبات منطقه کمک کند.

همچنین "مصفی علی حسین،" رئیس جنبش مردمی لبنان در بیانیه ای اجرای توافق هسته ای را به ملت و سران ایران تبریک گفت.
وی در بیانیه ای تصریح کرد: توافقی که دیروز به امضا رسید، ضربه ای بزرگ و سیلی محکمی به صورت کسانی است در صدد توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند؛ در رأس آنها دشمن صهیونیستی که از هیچ فرصتی که بدست آورد برای تحریک علیه جمهوری اسلامی و ریختن آتش کینه فرو گذاری نمی کند.
  وی همچنین اعلام کرد: دیپلماسی ایرانی با اعتبار همیشگی و وفای به عهد جمهوری اسلامی با کشورهای غربی منجر به این توافق تاریخی شد.

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار