خبرگزاری فرانسه اعلام کرد:

احتمال احداث پالایشگاه در اسپانیا از سوی ایران

وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد ایران امکان احداث یک پالایشگاه را در اسپانیا برای یافتن بازارهای جدید و تامین صادرات نفتی خود بررسی می‌کند.

احتمال احداث پالایشگاه در اسپانیا از سوی ایران
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه اسپانیا دوشنبه اعلام کرد ایران امکان احداث یک پالایشگاه را در اسپانیا برای یافتن بازارهای جدید و تامین صادرات نفتی خود بررسی می‌کند.

"خوزه مانوئل گارسیا مارگالو" در بروکسل پس از تبریک به مناسبت اجرای توافقنامه هسته‌ای ایران گفت: «ایران امکان ساخت یک پالایشگاه را در اسپانیا و به احتمال زیاد در الگسیراز در آندولس (جنوب) بررسی می‌کند.»

وی افزود: «اسپانیا « در آستانه رسیدن به توافقی با روسنفت (شرکت بزرگ نفتی روسیه) برای ساخت این پالایشگاه بود که « ما مجبور شدیم گفتگوها را به سبب تحریم هایی که اتحادیه اروپا علیه روسیه برقرار کرد، متوقف کنیم.»

وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: «اما سرمایه گذاری ایران می تواند این کمبود را برای ایجاد فرصت‌های شغلی جبران کند.»

ایران که اکنون یک میلیون بشکه نفت در روز صادر می کند از قصد خود برای افزایش 500 هزار بشکه‌ای صادرات خود با لغو تحریم های بین‌المللی و 500 هزار بشکه دیگر تا شش ماه آینده خبرداده است. اما تهران به یافتن بازارهای جدید به ویژه در اروپا برای نفت خود نیاز دارد و این درحالی است که بازار شاهد عرضه بالای نفت است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار