ادعای داوود اوغلو: عامل انفجار آنکارا سوری و عضو پ‌ک‌ک است

نخست وزیر ترکیه مدعی شد عامل انفجار روز گذشته آنکارا سوری و یکی از اعضای پ‌‌ک‌ک بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تی آر تی؛ "احمد داوود اوغلو،" نخست‌وزیر ترکیه، پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، در یک کنفرانس خبری مدعی شد:عامل انفجار آنکارا سوری و عضو پ‌ک‌ک است.

داوداوغلو: عملیات گسترده نظامی را بدون اعلام قبلی آغاز می‌کنیم

وی در ادامه اظهار داشت: دستور خواهم داد تا مدارک لازم درباره اینکه حزب تروریستی اتحاد دموکراتیک تفاوتی با پ ک ک تروریست ندارد، برای کشورها ارسال شود. 

داوداوغلو افزود: کشورهایی که در برابر تروریسم هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند، مسئول عملیات تروریستی هستند. 

وی خاطر مدعی شد: "بشار جعفری،" نماینده سوریه در سازمان ملل، تاکید کرد گروه تروریستی یگان های مدافع خلق وابسته به دولت "بشار اسد" هستند. جعفری این مسئله را با صراحت بیان کرد و به همین علت ما حق داریم با نظام سوریه به عنوان مسئول تروریسم برخورد کنیم.
 
داوداوغلو افزود: عامل انفجار تروریستی آنکارا از سوریه به خاک ترکیه نفوذ کرده بود. "صالح نجار" متولد سال 1992 در شهر عامودا در شمال سوریه عامل این انفجار است که مشخص شد گروه تروریستی یگان های مدافع خلق ارتباط مستقیم با انفجار دارند. تاکید می کنم پس از مشخص شدن مسئولان این انفجار عملیات نظامی جدید و شدیدی را بدون اعلام قبلی آغاز خواهیم کرد.

داوود اوغلو در این کنفرانس خبری به تشریح ابعاد انفجار شب گذشته در آنکارا پرداخت. وی در این کنفرانس خبری تاکید کرد که هویت عامل این انفجار شناسایی شده و وی یکی از اعضای حزب کارگران کردستان و سوری است.


پ ک ک درباره عامل انفجار در پایتخت ترکیه ابراز بی اطلاعی کرد

براساس گزارش یک خبرگزاری کُرد، یکی از اعضای ارشد پ ک ک با اعلام این که نمی داند چه‌کسی مسئول انفجار روز چهارشنبه خودروی بمب گذاری شده در آنکارا است، در عین حال گفت ممکن است این حمله به تلافی "کشتار در کردستان" باشد.

خبرگزاری فرات، که نزدیک به پ ک ک قلمداد می شود، روز پنجشنبه به نقل از "جمیل بایک،" از اعضای پ‌ک‌ک، اعلام کرد: ما نمی دانیم چه‌کسی این کار را انجام داد؛ ولی این می تواند یک اقدام تلافی جویانه به علت کشتار در کردستان باشد.

28 نفر روز چهارشنبه زمانی که یک خودروی بمب گذاری شده کنار اتوبوس های نظامی نزدیک ستاد نیروهای مسلح، پارلمان و دیگر ساختمان های دولتی در آنکارا پایتخت ترکیه منفجر شد، کشته و دهها نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
مرگ بر جاسوس سیا وموساد و تز امپراطوری عثمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
اردوغان کثيف ملت خود را مي کشد و به گردن کردهاي سوريه مي اندازد تا بهانه حمله نظامي را فراهم کند، سابقا هم در بر هم زدن قاعده انتخابات داخلي بر علي کردهاي کشورش اين کار را کرده بود.
آخرین اخبار