اولاند: باید به همه طرف های سوری فشار وارد کنیم

رئیس جمهور فرانسه بر لزوم اعمال فشار به همه طرف های درگیر در مناقشه سوریه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرانسوا اولاند در حاشیه سی و چهارمین نشست انگلیس - فرانسه گفت: فرانسه و انگلیس مسئولیت دارند همچنان دارای روحیه صلح باشند و در جایی که می توانند، تلاش هایشان را بویژه در شورای امنیت سازمان ملل متحد تجمیع کنند؛ زیرا کشورهای ما اعضای دائم این شورا هستند و باید به نحوی عمل کنند که بتوانند مناقشاتی را که بخشی از جهان را به خاک و خون کشیده اند و بویژه باعث به راه افتادن سیل آوارگان شده اند حل و فصل کنند.

در این نشست ما به همراه وزرای امور خارجه، دفاع و کشور تلاش کردیم نشان دهیم که فرانسه و انگلیس اهداف یکسانی دارند و از راه های یکسانی استفاده می کنند. در خصوص سوریه که در آن مراقب رعایت آتش بس هستیم، به نوعی عمل کنیم که از این دوره برای ارسال کمک های انسانی ضروری بویژه به شهر حلب استفاده شود و همچنین به نوعی عمل شود که این آرامش بتواند فرصتی برای مذاکراتی که قرار است در ژنو از سر گرفته شود فراهم کند.

ما بر روی همه طرف ها فشار وارد می کنیم تا اینکه اولا بمباران ها از سر گرفته نشود و در ادامه بتوان مذاکراتی واقعی داشت. یعنی اینکه مخالفان بتوانند در آن جایگاه خود را پیدا کنند و سرانجام انتقال سیاسی قدرت آغاز شود.

ما همچنین می خواهیم بر همه مدعیان این مناقشه فشار وارد کنیم و همچنین بر روی روسیه تا به خوبی بفهمد که هم به مشارکتش نیاز داریم و هم اینکه بفهمد مخالفانی وجود دارند که نباید با داعش اشتباه گرفته شوند و دشمن ما داعش است و تروریسم، داعش است.

ما همچنین به ترکیه می گویم که آنها نیز مسئولیت دارند و باید به نحوی عمل کنیم که آنها نیز بتوانند بفهمند آنچه به نفع ثبات منطقه است، توافق است. ما همچنین مساله لیبی را مطرح کردیم زیرا می دانیم که داعش در این کشور مواضعی اتخاذ کرده است و ما در این زمینه نیز با هم تلاش می کنیم تا سرانجام در لیبی دولتی مستقر شود و بتواند به همبستگی بین المللی دعوت کند و فرانسه و انگلیس به این دعوت پاسخ خواهند داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
ازشماخواهشمندیم هیچ غلطی نکنیداگرشماکفتارصفتهاسرجای خودبتمرگیددنیاامن ترمیشه ولازم نیست بزرگترازوجودکفتارتان درامورداخلی دیگران سنگ نندازیدهمه به خوبی زندگی میکنند
آخرین اخبار