استرالیا در تلاش برای بازگرداندن پناهجویان ایرانی به کشورشان

استرالیا امیدوار است بتواند هزاران پناهجوی ایرانی را به کشورشان بازگرداند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسوشیتدپرس در گزارشی به قلم "راد مک گورک" نوشت یک مقام استرالیایی روز چهارشنبه اظهار داشت: استرالیا امیدوار است هزاران پناهجو ایرانی را براساس موافقتنامه جدید با ایران، به کشورشان بازگرداند.

   روزنامه وست آستریلین نوشت مذاکرات "جولی بیشاپ،" وزیر امور خارجه استرالیا، با "محمد جواد ظریف،" همتای ایرانی وی، در مورد موافقتنامه ای که پیش بینی می شود هفته آینده امضا شود پیشرفت خوبی داشت. این موافقتنامه به خودداری دیرینه تهران از پذیرش پناهجویان ایرانی که نمی خواهند به کشور بازگردند پایان می دهد.

"راشل اوبرادوویچ،" سخنگوی بیشاپ، گزارش این روزنامه استرالیایی را تایید کرد.

براساس این موافقتنامه استرداد که پیش بینی می شود در سفر روز سه شنبه ظریف به کانبرا، پایتخت استرالیا، امضا شود ، استرالیا تضمین هایی از ایران درخواست خواهد کرد مبنی بر اینکه ایرانی هایی که به کشورشان بازگردانده می شوند با آزار و اذیت یا مجازات روبرو نخواهند شد.

این تغییر سیاست ایران حدود 9 هزار پناهجوی ایرانی را شامل خواهد شد. حدود 400 نفر در مراکز مهاجرت در نائورو و پاپوآ گینه نو حضور دارند که استرالیا بودجه آنها را تامین می کند؛ اما اکثر آنها در استرالیا زندگی می کنند. هنوز مشخص نیست چه تعداد از آنها واقعا پناهنده هستند که نمی توانند به ایران بازگردانده شوند؛ اما استرالیا اکثر پناهجوها از ایران را مهاجران اقتصادی می داند نه پناهنده.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار