راه‌حل جدید سران اروپایی برای حل بحران مهاجران

سران کشورهای اروپایی راه‌حلی جدید برای توقف ورود مهاجران به این قاره اندیشیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، سران کشورهای اروپایی در حال ارائه پیشنهادهای جدید خود به منظور حل بحران مهاجران و جلوگیری از هجوم پناهجویان به این قاره هستند. البته هنوز این پیشنهادها قطعی نشده‌اند و حتی عملی یا قانونی بودن آن نیز مورد بحث است.

برنامه به این ترتیب است: پناهجویانی که با قایق‌های قاچاقچیان و از طریق عبور از دریا به یونان می‌آیند، مستقیماً به ترکیه بازگردانده می‌شوند.

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند «تصمیم نهایی با قوانین اروپا و بین الملل همخوانی خواهد داشت.» با این حال برخی از این مقامات به طور محرمانه از وجود موانع قانونی خبر می‌دهند.

مقامات سازمان ملل با اشاره به کنوانسیون اروپایی حقوق بشر اعلام کردند اخراج جمعی خارجی‌ها ممنوع است. همچنین خاطر نشان کردند بنابر قوانین بین‌المللی، فرار افراد از شکنجه و تنش و عبور از مرزها برای درخواست پناهندگی قانونی است.

از مشکلاتی که این طرح با آن روبرو است: درخواست هر مهاجر باید شنیده و درخصوص آن تصمیم گیری شود. انجام این کار به طور گروهی خلاف قوانین بین المللی است.

اخراج مهاجران در صورتی قانونی است که به کشوری امن فرستاده شوند. کشور مقصد باید امکانات رفاهی، تحصیلی، بهداشتی و ... را برای پناهجویان فراهم کند. ترکیه به دلیل ناتوانی در فراهم آوردن شغل، کشوری مناسب برای فرستادن مهاجران نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار