تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سکو/ واکنش وزارت امور خارجه روسیه

اتحادیه اروپا تحریم های خود را علیه روسیه، در ارتباط با بحران اوکراین، تا ماه سپتامبر( شهریور) تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اتحادیه اروپا تحریم های خود را در ارتباط با بحران اوکراین تا ماه سپتامبر( شهریور95) تمدید کرد. منابع آگاه اعلام کردند نمایندگان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا  به توافق رسیدند تحریم های خود را علیه شماری از شخصیت های روس و جدایی طلبان شرق اوکراین، که در ارتباط با بحران این کشور با تحریم های اتحادیه روبرو شده اند، تا 15 سپتامبر آتی تمدید کنند.

بر اساس این تحریم ها، اتحادیه اروپا از اعطای روادید ورود به خاک کشورهای عضو به 146 شخصیت و 37 شرکت و سازمان روس و اوکراینی خودداری کرده و دارایی های آنان را نیز مسدود کرده است.
 
تصمیم اخیر اتحادیه باید برای لازم الاجرا شدن، به تصویب وزرای کشور اتحادیه اروپا نیز برسد.
 
به گفته یک دیپلمات حاضر در بروکسل، پیش بینی می شود وزرای کشور اتحادیه اروپا در نشست امروز  خود موضوع را بررسی و آن را به تصویب برسانند. فهرست شخصیت های حقیقی و حقوقی مورد تحریم روز یکشنبه منتشر می شود. تحریم های کنونی اتحادیه روز 15 مارس (25 اسفند) به پایان می رسد.
 
اوکراین، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ،ناتو، اتحادیه اروپا و واشینگتن روسیه را به اعزام نیرو به شرق اوکراین و ارسال تسلیحات به این منطقه جدایی طلب متهم می کنند؛ اما مسکو همواره هر گونه حضور نظامی را در اوکراین تکذیب کرده است.

مسكو تحریم علیه كشورهای اروپایی را حفظ می كند
                                                  
به دنبال تمدید تحریم های اتحادیه اروپا در مورد مقامات و شخصیت های حقوقی و حقیقی روسیه (و روس تبارهای شرق اوكراین )- وزارت خارجه روسیه از حفظ تحریم های این كشور علیه اتحادیه اروپا خبر داد. 

یك مقام وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به خبرگزاری روسی اینترفاكس گفت: روسیه تحریم هایی را كه در پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه كشورهای عضو این اتحادیه اعمال كرده بود- تمدید می کند.

وی افزود: تحریم هایی كه روسیه در گذشته در مورد اتباع كشورهای اروپایی وضع كرده و نام این افراد را در فهرست تحریمی ثبت كرده بود، به قوت خود باقی است.
  
تحریم های روسیه در مورد شخصیت های حقیقی و حقوقی كشورهای اروپایی در دو سال اخیر كه اتحادیه اروپا با همراهی آمریكا در مساله اوكراین چند بسته تحریم علیه روسیه وضع كرده - اعمال شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار