ارتش یمن توقف عملیات نظامی علیه عربستان را تکذیب کرد

ارتش یمن ضمن رد اخبار مربوط به توقف عملیات علیه سعودی ها، تأکید کرد عملیات نظامی در مرز با عربستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ شرف لقمان، سخنگوی ارتش یمن در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه ضمن تأیید این مسئله که عملیات نظامی ارتش و نیروهای مردمی یمن در مرزهای این کشور با عربستان سعودی همچنان ادامه دارد، دریافت هر گونه دستور رسمی را برای کاهش عملیات در مرز عربستان رد کرد.

لقمان در پاسخ به این سوال که آیا عملیات ارتش یمن در مرزها به طور موقف متوقف شده است، گفت: «عملیات نظامی همچنان ادامه دارد.»

این مقام یمنی همچنین در خصوص سفر هیأتی از جنبش انصارالله یمن به عربستان به منظور رایزنی برای پایان دادن به جنگ در یمن گفت: «تلاش هایی برای مبادله اسیران میان دو طرف در جریان است.»

پایگاه خبری رسمی عربستان سعودی روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت، برابر با توافقی که با میانجیگری قبیله ای در مرز یمن صورت گرفت، جنبش انصارالله یمن 1 نظامی سعودی را آزاد کرد. در مقابل آزادی این نظامی، 7 یمنی که در اسارت عربستان بودند، آزاد شدند.

پیشتر یک منبع یمنی در گفت‌و گو با شبکه المیادین گفته بود، طی هفته گذشته گفت‌وگوهایی با وساطت طرف سومی میان هیأت انصارالله و هیأتی از ریاض، در مرز عربستان و یمن صورت گرفته است.

به گفته منابع یمنی، مذاکرات میان ریاض و انصارالله از طریق طرف ثالث انجام شده اما «جفری فلتمن» معاون بان کی مون دبیر کل سازمان ملل گفته که عربستان وارد مذاکره محرمانه با یمنی‌ها شده و قرار شده تا مذاکرات در «امان» پایتخت اردن ادامه یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار