وال استریت ژورنال گزارش داد:

بهای پایین نفت سران سعودی را به تکاپو واداشته است

عربستان سعودی تلاش می‌کند از بانک‌های بین‌المللی وام بگیرد تا بلکه بتواند کسری شدید بودجه خود را که علت آن نفت ارزان است، جبران کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، عربستان سعودی تلاش می کند هشت میلیارد دلار از بانک های بین المللی وام بگیرد و همچنین اوراق قرضه خارجی صادر کند تا بلکه بتواند کسری شدید بودجه خود را که علت آن نفت ارزان است، تا حدودی جبران کند.

دو بانکدار به وال استریت ژورنال گفته اند، وزارت دارایی عربستان از بانک های خارجی خواسته است پیشنهاداتشان را برای وام ارائه کنند. بعد عربستان ظرف دو هفته بانک وام دهنده را انتخاب می کند. عربستان همچنین در نظر دارد میلیاردها دلار نیز اوراق خارجی صادر کند.

کاهش درآمدهای ارزی
این اولین وام بین المللی عربستان در یک دهه گذشته محسوب می شود. تصمیم سعودی ها برای گرفتن وام، بخشی از تلاش آنها برای تقویت ذخایر ارزی خود بعد از کاهش بی سابقه قیمت نفت محسوب می شود.

عربستان همچنین در نظر دارد بخشی از شرکت بزرگ نفتی خود آرامکو را به فروش برساند و در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کند. طرح های عربستان برای کسب درآمد ارزی به این معناست که سعودی ها تلاش می کنند بدون کاهش تولید خود بر پیامدهای کاهش قیمت ها غلبه کنند.

عربستان در یک دهه گذشته از قیمت های بالای نفت سود سرشار برده و ششصد میلیارد دلار ذخیره ارزی اندوخته است. سال گذشته، این کشور با کسری بودجه یکصد میلیارد دلاری مواجه شد چرا که قیمت نفت بیش از نصف کاهش یافت. سعودی ها به ناچار برنامه ریاضت اقتصادی از جمله حذف یارانه های خود را اعلام کردند.

موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز ماه گذشته اعتبار مالی عربستان را به علت تاثیر قیمت نفت بر اقتصاد این کشور کاهش داد. رشد دو درصدی بین سالهای 2016 تا 2019 برای این کشور پیش بینی شده است. پیش بینی قبلی، سه درصد بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار