سی ان بی سی: ایران به دنبال جلب اطمینان سرمایه‌گذاران نفتی است

محمد نهاوندیان در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز، اختلافات داخلی برای بازگشت شرکت‌های بین‌المللی انرژی به ایران را کم اهمیت دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی ان بی سی»؛ ایران با معرفی قراردادهای جدید نفتی، این اطمینان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که اختلافات داخلی برای بازگشت شرکت‌های بین‌المللی انرژی به این کشور کم اهمیت هستند.

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد: لغو تحریم‌های بین‌المللی یک موقعیت "برد-برد" برای ایران و غرب فراهم کرده و ایران به دنبال تعامل سازنده با جهان است. همکاری آتی اقتصادی بین ایران و سایر کشورها به سود همه است.

ماه گذشته وزارت نفت ایران اجلاس لندن را تحریم کرد. در این اجلاس قرار بود از قراردادهای جدید نفتی ایران پس از لغو تحریم‌ها رونمایی شود.

نهاوندیان گفت: دولت حسن روحانی درصدد حل این مسئله است. دولت تصمیم بر توسعه صنعت نفت دارد و برای تحقق آن به سرمایه‌گذاری خارجی احتیاج است. ما چارچوب قراردادهای نفتی را تغییر داده‌ایم. هرچند جای اظهارنظر در مورد این قراردادها همچنان وجود دارد ولی نظرات در این زمینه متفاوت است و دولت تمایل دارد تمام این نظرات را لحاظ کند.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی همچون نفت و گاز، مواد معدنی و گردشگری ایران، گفت: ایران با ایجاد شرایط مثبت آماده برقراری روابط تجاری با دیگر کشورها است. ما و جهان می‌توانیم به جای نگاه به گذشته و نگرانی درباره آن، نگاهی واقع‌بین به آینده داشته باشیم.

نهاوندیان تأکید کرد: ایران به دنبال رشد اقتصادی سالانه هشت درصدی تا ده سال آینده است و بخشی از این هدف در سایه "تعامل سازنده با غرب" محقق خواهد شد.

پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در ژانویه 2016، این کشور سعی دارد به افزایش تولید و صادرات نفت خود روی آورد تا اقتصادش را احیا کند. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز روز گذشته از افزایش صادرات نفت خام این کشور به یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار