اردوغان: مرزهای ترکیه به روی آوارگان سوری باز است

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود اعلام کرد که ما درهای ترکیه را به روی آوارگان باز کردیم، زیرا وابسته به تمدنی هستیم که در آن بر حمایت از مظلومان تاکید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الجزیره، "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در استانبول گفت: ما درهای ترکیه را به روی آوارگان باز کردیم، زیرا وابسته به تمدنی هستیم که در آن بر حمایت از مظلومان تاکید شده است. باز کردن درهای ترکیه به روی آوارگان سوری که از قتل و ویرانی در کشورشان فرار می کنند مسئولیت ماست. ما برای صدها سال توانستیم صلح را بین همه قومیت‌ها و ادیانی که در قدس زندگی می کردند، برقرار کنیم.

اردوغان در این سخنرانی اذعان کرد بعضی تلاش می کنند مسلمانان را به تروریسم متهم کنند، اما ما هرگز به آنها فرصت و اجازه نخواهیم داد چنین کاری صورت دهند. ما باید با اخلاق خوب خود به آنها پاسخ دهیم.

اردوغان افزود: ما هرگز از تعداد آوارگانی که برای استقبال از آنها آمادگی داریم سخن نمی گوییم، اما غربیها تعداد آوارگانی را که میزبانی آنها را می پذیرند تعیین می کنند.

وی تصریح کرد ما برای جلوگیری از گسترش سلاح در سراسر جهان تلاش می کنیم و به این تلاش ادامه خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد در تمدن ما همواره قلم بر شمشیر پیشی می گیرد.

اردوغان خاطرنشان کرد در برابر کسانی که به دنبال ایجاد تفرقه بین امت و تجزیه کشور ما هستند و این ایده‌های بد را رواج می دهند، دست بسته باقی نخواهیم ماند. ما برای تربیت درست نسل‌های آینده تلاش می‌کنیم تا از تروریسم و اندیشه‌های افراطی و منحرف دور شوند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما تاکنون فرصت‌های آموزشی برای 13 هزار دانشجوی سوری در ترکیه ایجاد کرده‌ایم.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار