اصفهان؛

اولین تونل آکواریوم و باغ خزندگان کشور در ناژوان به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون رئیس جمهور بزرگترین آکواریوم خاورمیانه در مجاورت زاینده رود به بهره برداری رسید .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تونل آکواریوم ناژوان به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین تونل آکواریوم کشور به صورت مشارکتی با سرمایه‌گذار خارجی در مساحتی بالغ بر 3هزار و 500 مترمربع در ارتفاع منهای 6 متر زیرزمین احداث شده است.

این مجموعه شامل 33 آکواریوم پنج تا 10 متری است و به صورت دنیای 35 متری زیرآب، حجم یک‌هزار و 80 مترمکعب آب را در خود جای می‌دهد و شهروندان می‌توانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و کمیاب‌ترین گونه‌های دریایی را ببینند و بودن در فضای اقیانوس را تجربه کنند.

در این تونل آکواریوم از پنج اقیانوس دنیا گونه‌های مختلف آبزیان، ماهیان آب‌های شور و شیرین، ستاره دریایی و ... به نمایش گذاشته می‌شوند.

همچنین عملیات عمرانی باغ خزندگان در جنوب غربی باغ پروانه های ناژوان به مساحت حدود 830 مترمربع و با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد ریال اجرا شده است.

این مجموعه منحصر بفرد شامل 25 ویواریوم بزرگ و 12 ویواریوم کوچک است که در آن انواع گونه های مختلف خزندگان سمی، نیمه سمی و غیرسمی از جمله انواع مارها، سوسمارها، تمساح و غیره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته می شود که آنان را به وجد می آورد.

گفتنی است، آکواریوم و باغ خزندگان با حضور معاون رئیس جمهور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، استاندار، شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و جمع پرشور مردم به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.