اسرائیلی‌ها کلینتون را به ترامپ ترجیح می دهند

براساس یک نظرسنجی، تعداد قابل توجهی از اسرائیلی‌ها هیلاری کلینتون را به دونالد ترامپ ترجیح می دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از جروزالم پست؛ پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی در گزارشی به قلم گیل هافمن نوشت: براساس نتایج این نظرسنجی، 38 درصد از پاسخگویان کلینتون و 23 درصد هم ترامپ را انتخاب کردند؛ 7 درصد از پاسخگویان برنی سندرز، سناتور ورماونت، 5 درصد تد کروز، سناتور تگزاس و 4 درصد هم مارکو روبیو، سناتور فلوریدا را انتخاب کردند. 23 درصد هم گفتند که نمی دانند از چه کسی حمایت کنند. ترامپ در میان رأی دهندگان حزب لیکود هوادار بیشتری دارد ولی رأی دهندگان حزب‌های یش عتید، اتحاد صهیونیسم، کولانو و مرتص از کلینتون حمایت می کنند.

زمانی که از پاسخگویان سوال شد کدام یک از نامزدها بهتر از دیگران به منافع اسرائیل خدمت می کند، 25 درصد ترامپ را انتخاب کردند، 24 درصد به کلینتون اشاره کردند و 6 درصد هم  کروز، روبیو و سندرز را انتخاب کردند. 33 درصد هم گفتند، نمی دانند چه کسی به نفع اسرائیل کار می کند.

"میشل اورن،" ‌از سفرای سابق اسرائیل در آمریکا از حزب کولانو گفت، حمایت اسرائیلی‌ها از کلینتون برای او خبر غیرمنتظره بوده است.

او افزود: آنها هیلاری را ترجیح می دهند چون کالایی شناخته شده است. (آقا و خانم) کلینتون همیشه در اینجا محبوب بوده اند.

جروزالم پست در ادامه نوشت: هیلاری کلینتون ممکن است با اسرائیلی‌ها در مورد شهرک سازی‌ها و شرق اورشلیم موافق نباشد، ولی او برای اسرائیل نوعی پشت‌گرمی است. از نظر اسرائیلی‌ها، امنیت مهم است و نه مسئله محبوبیت و ترامپ اکنون برای آنها یک علامت سوال بزرگ است.

این نظرسنجی را مؤسسه معتبر"کامیله فوکس" برای وب سایت خبری «walla» انجام داد؛ حجم نمونه در این نظرسنجی شامل 499 یهودی اسرائیلی و 102 عرب اسرائیلی است که به لحاظ آماری، بافت جمعیت بزرگسال اسرائیل را نمایندگی می کند. این نظرسنجی، همه نامزدهای رقیب، به جز جان کاسیچ فرماندار اوهایو را که در اسرائیل ناشناخته است پوشش داد.

این روزنامه صهیونیستی در پایان افزود: در نظرسنجی دیگری از 500 پاسخگو که به لحاظ جمعیت شناختی، ‌نمونه قابل قبولی برای جمعیت اسرائیل است سوال شد، آیا از نظر آنها اوباما در آخرین سال ریاست جمهوری‌اش، ابتکار جدیدی برای صلح خاورمیانه شروع می کند یا خیر؟ 51 درصد پاسخ «خیر»، 34 درصد پاسخ «آری» و 15 درصد هم پاسخ «نمی دانم» دادند.

از پاسخگویان سوال شد آیا به نظر آنها اوباما باید تلاش جدیدی برای حل مسئله اسرائیل و فلسطین انجام دهد یا خیر؟ 24 درصد پاسخ «آری» دادند،  58 درصد گفتند که او باید این مسئله را به رئیس جمهور بعدی واگذار کند و تعدادی گفتند نمی دانند و برخی هم از دادن پاسخ امتناع کردند. این نظرسنجی، 3/4 دهم درصد حاشیه خطا داشت.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار