یو‌اس‌ای تودی: مسیر طولانی پیروزی انتخاباتی پیش رویِ ترامپ و کلینتون

یو‌اس‌ای تودی در گزارشی نوشت هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ هنوز راه پرمخاطره‌ای را برای پیروزی انتخاباتی در پیش دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی یو‌اس‌ای تودی در گزارشی به قلم "سوزان پِیج" نوشت: هواداران حزب جمهوری‌خواه بنا به برخی معادلات ریاضی و طرفداران دموکرات به دلیل وجود پیام‌های دیپلمالتیک  هنوز از نتایج قطعی انتخابات درون حزبی اطمینان ندارند.

"دونالد ترامپ،" از حزب جمهوری‌خواه، و "هیلاری کلینتون،" از حزب دموکرات، در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه نیز به پیروزی‌های چشمگیری دست یافتند. به این ترتیب واضح است این دو نامزد انتخاباتی بیشترین تعداد نمایندگان مردمی را در ایالت‌هایی که پیروز شده‌اند، به دست می‌آورند؛ اما مخالفان ترامپ در ایالت اوهیو، به نفع "جان کِیسیک،" رقیب هم حزبی وی، رای دادند و مانع از آن شدند تا ترامپ به 1237 نماینده مردمی دست پیدا کند. ترامپ برای پیروزی قطعی در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان به این تعداد نماینده مردمی نیاز داشت؛ اما حالا ادامه کار او با دشواری‌هایی همراه شده است.

از سوی دیگر، هیلاری کلینتون نیز با رقیب جدی به نام "برنی سندرز" مواجه است. کلینتون از لحاظ تعداد ایالت‌های پیروز شده، برتری خوبی نسبت به سندرز دارد؛ اما سندرز نیز در برخی ایالت‌ها به پیروزی می‌رسد و شانس در اختیار گرفتن حداکثر نمایندگان مردمی را از کلینتون می‌گیرد. درحالیکه مارکو روبیو از حزب جمهوری‌خواه انصراف خود را از ادامه رقابت‌های مقدماتی اعلام کرد، برنی سندرز هیچ قصد ندارد با انصراف خود خیال کلینتون را راحت کند.

به این ترتیب ترامپ و کلینتون هنوز نمی‌توانند از پیروزی نهایی خود در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا مطمئن باشند. احتمالا سرنوشت هر دو آنها به 7 ژوئن (18 خرداد) و آخرین روز برگزاری انتخابات مقدماتی در 5 ایالت از جمله کالیفرنیا، کشیده می‌شود.

در انتخابات روز سه شنبه، ترامپ در ایالت‌های ایلینوی، کارولینای شمالی و فلوریدا به پیروزی رسید و جان کِیسیک در اوهایو بیشترین آرا را به دست آورد. تد کروز دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه در این روز به هیچ پیروزی نرسید. به این ترتیب کروز از 10 نماینده مردمی به 8 نماینده و ترامپ به 6 نماینده احتیاج دارد.

کلینتون هم روز سه شنبه خوبی را پشت سر گذاشت و در ایالت‌های فلوریدا، کارولینای شمالی، ایلینوی و اوهیو به پیروزی رسید؛ اما باتوجه به پیروزی هفته گذشته برنی سندرز در میشیگان، کلینتون فقط نیمی از راه را طی کرده است. سندرز یک نامزد لیبرال است که برای اجتناب از نامزد شدن به شکل مستقل، به دموکرات‌ها پیوست. نظرسنجی‌ها نشان میدهد از هر 10 هوادار دموکرات، 6 نفر عقاید خود را نزدیک به لیبرال‌ها عنوان کرده‌اند.

در این شرایط رقابت برای ترامپ و کلینتون تا روز آخر با حساسیت بالایی ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
هیچ کدام خوب نیستند،آنها میخواهند جنگ خاورمیانه را ادامه دهند
آخرین اخبار