بررسی آماری هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای جمهوری‌خواه/ پولی که مانع ترامپ نمی‌شود+نمودار

با وجود هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی نامزد‌های جمهوری‌خواه، این دونالد ترامپ است که با صرف کمترین هزینه موفق به کسب بیشترین آرا می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «ووکس»؛ انتخابات درون‌حزبی موسوم به دومین سه‌شنبه بزرگ در پنج ایالت اوهایو، کارولینای شمالی، فلوریدا، ایلینوی و میزوری برگزار شد. هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بخت اول دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه معرفی شدند. این در حالی بود که مارکو روبیو شکست مفتضحانه ای را تجربه کرد که در نهایت موجب کناره‌گیری او از ادامه رقابت‌ها شد. ابعاد شکست روبیو زمانی شکل فاجعه به خود گرفت که میزان هزینه‌های او برای تبلیغات در ایالت‌های فلوریدا، ایلینوی و میزوری منتشر شد.

آمارهای منتشر‌شده از میزان هزینه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد دونالد ترامپ -- نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه با کمترین هزینه‌ها، بالاترین آرای رأی‌دهندگان را از آن خود کرده است. این در حالی است که مارکو روبیو دیگر نامزد جمهوری‌خواه علیرغم صرف هزینه‌های کلان برای تبلیغات گسترده، بازنده اصلی انتخابات درون‌حزبی ایالت‌های فلوریدا، ایلینوی و میزوری شناخته شد.

گروه تبلیغاتی «اس ام جی دلتا» در بررسی‌های جدید از میزان هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از هزینه‌های تبلیغاتی سرسام‌آور مارکو روبیو نسبت به سایر نامزدها خبر داد.

بررسی آماری هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای جمهوری‌خواه/ پولی که مانع ترامپ نمی‌شود+نمودار

بر این اساس، روبیو در ایالت فلوریدا که ایالت متبوعش است، بیش از 8 میلیون و 200 هزار دلار صرف تبلیغات کرد. این در حالی بود که فقط 636 هزار و 450 رأی به دست آورد. به عبارت دیگر او برای هر رأی مبلغی بالغ بر 13 دلار پرداخته است. از سوی دیگر، نهادهایی همچون صندوق آینده آمریکا و چند صندوق مالی ضد ترامپ با پرداخت 7 میلیون و 400 هزار دلار، روبیو را در رقابت‌های درون‌حزبی سه ایالت فلوریدا، ایلینوی و میزوری حمایت مالی کردند که نتیجه امیدوارکننده‌ای نداشت. در نقطه مقابل، ترامپ با صرف 2 دلار و 5 سنت برای هر رأی، موفق به کسب بیشترین آرای این ایالت شد.

بررسی آماری هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای جمهوری‌خواه/ پولی که مانع ترامپ نمی‌شود+نمودار

شکست در انتخابات درون‌حزبی ایلینوی، کابوسی برای روبیو بود. روبیو بیش از 4 میلیون و 300 هزار دلار برای تبلیغات در این ایالت صرف کرد. این در حالی بود که او فقط موفق به کسب 9 درصد آرای این ایالت شد. در ایالت میزوری نیز وضع به همین منوال بود. هزینه تبلیغات روبیو در ایالت میزوری نزدیک به 384 هزار دلار بود؛ ولی او فقط 6 درصد آرای این ایالت را از آن خود کرد.

با وجود هزینه‌های گزاف تبلیغات روبیو، این دونالد ترامپ است که با صرف کمترین هزینه تبلیغاتی موفق به کسب بیشترین آرا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
شناخته شده ست ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
از بس خسيسه ترامپ
آخرین اخبار