کاهش صادرات نفت خام عربستان در ماه آوریل

منابع خبری از کاهش میزان صادرات نفت عربستان سعودی در ماه آوریل گذشته خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، این منابع روز دوشنبه  اعلام کردند با وجود افزایش تولید نفت عربستان برای تولید برق و تامین نیازهای پالایشگاه های داخلی این کشور، اما  میزان صادرات عربستان در ماه  آوریل با کاهش همراه بوده است.

این منابع افزودند میزان صادرات  نفت خام عربستان  از  روزانه هفت میلیون و 541 هزار بشکه در ماه مارس گذشته به هفت میلیون و 444 هزار  بشکه در  در ماه آوریل کاهش یافت.

عربستان به عنوان یکی از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و  بزرگترین صادرکننده نفت خام، در ماه آوریل گذشته روزانه 10 میلیون و 262 هزار بشکه نفت خام تولید کرد که در مقایسه با ماه مارس گذشته اندکی افزایش داشته است (10 میلیون و 224 هزار بشکه در روز).

در همین حال ذخایر نفت عربستان از 296 میلیون و 659 هزار بشکه  در ماه مارس به 290 میلیون و 858 هزار بشکه در ماه آوریل کاهش یافت.

ذخایر نفت خام عربستان در اکتبر سال 2015 به رقم  بی سابقه  329 میلیون  و 430 هزار بشکه رسیده بود اما از آن زمان به بعد کاهش یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۱ تير ۱۳۹۵
این همه تولید نفت مردم سرزمین حجاز ؛ برای بهبود وضعیت زندگی مردم حجاز است ؛ یا برای پردکردن جیب صهیوینسیت ها آمریکائی و پرداخت هزینه های رژیم صهیونیستی ؟!!!!!!!!!
آخرین اخبار